Alla inlägg den 8 augusti 2019

Av Kicki Fredlund - 8 augusti 2019 19:32

Berra blev flyttad till hjärtavdelningen i Falun på förmiddagen. Han får nu ligga med dropp i väntan på en kranskärlsröntgen och ev. sprängning. Det är att välja mellan pest och kolera, eftersom hans njurar inte klarar en sprängning till egentligen.


Jag åkte till Borlänge med en kasse förnödenheter till honom, som Cissi tog med sig till Falun, när hon, Martin och Tobias åkte för att hälsa på honom.


Cissi och Martin är i Dalarna en vecka, dom bor hos Cissis Tobias och barnbarn.


     

Barnen kom ut för att få träffa Onyx. Lilla Tuva fyller strax 1 år.

 

 

Novalie ville gärna hjälpa till att hålla i Onyx i kopplet.

 

På väg från Borlänge och till veterinären i Hedemora så hann jag gå en promenad med hundarna.

 

       

Onyx är lika intresserad av pinnar som Triss och Maya.

 

Hos veterinären med Maya så gissade han på att det var spottkörteln eller en lymfkörtel som var orsak till svullnaden, hon blev ordinerad kortison och antibiotika.


Tyvärr kräktes hon upp all kvällsmat och därmed medicinen. Får börja om i morgon bitti.


Åskan mullrade lite och regnet hängde i luften, men jag hann ta en sen vända till skogen.


Det var jättejobbig terräng att gå i, myggen svärmade och jag svettades som fasen. Jag var på väg att ge upp, men gick lite till, för jag visste att jag hittat kantareller i den marken för många år sen och plötsligt stod dom där och lyste gult.


Jag hittade faktiskt massor.  

 

 

Jag hade även bärplockaren i korgen, men den förblev tom, men tog upp plats för kantarellerna, men jag orkade inte gå och leta längre i.a.f

 

Av Kicki Fredlund - 8 augusti 2019 09:30





Jag hoppas att läkaren ringer från Avesta lasarett så jag fär lite klarare besked om Berra.


Jag har pratat med Berra på morgonen, det lät som om dom tänker skicka honom vidare till Falun. Läkaren som undersökte honom igår sa att det var en hjärtinfarkt.


Berra hade inte ont i bröstet längre men var deppig och mår psykiskt dåligt, med galghumor sa han att det kanske blir gravöl i stället för att fylla 80 år nästa vecka. Nej fy då!


Jag borde ta mig ut i skogen, men regnet hänger i luften, det har regnat i natt och mer ska det bli. Dessutom vet jag inte när läkaren ringer (om hen gör det).


Kl.13.40 ska jag vara hos veterinären med Maya, så innan dess kan jag inte heller åka till Berra med lite förnödenheter, om han blir kvar längre.


 

Jag har varit ute och plockat in en bukett blommor, nu är höstfloxen som finast och astrarna börjar slå ut.

  

Syrenhortensian blommar nu för fullt, blomklasarna är nedslagna ända till marken av regnet.


 

Även rönnen är enorm i år och klasarna slingrar in sig i torkvindan. Tänk om ändå blåbären kunde vara lika rikliga.

 

 

Nu är det Maya som ligger under databordet vid mina fötter.

 

   

Onyx pysslar just nu med annat, bättre att tugga på dessa ben än bordsben.

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards