Alla inlägg den 7 augusti 2019

Av Kicki Fredlund - 7 augusti 2019 18:57

Träff med likasinnade vid sjön kl 11. Idag kom två som inte varit med tidigare, men det var även två som inte kunde komma.


 

Ylwa tränade mest passivitet med Puma, som satt så duktigt och tittade medan valpar lekte. Ett skadat knä på Ylwa gjorde att hon nyttjade staven till stöd.

 

 

Ny i gänget var dvärgschnauzern Sissel med matte Suzanne.

 

 

Även rottisvalpen Billy var ny med matte Pia. I ålder skiljer bara 3 dagar på honom och Onyx, men i storlek åtskilligt mer.

 

 

Men storleken hade ingen betydelse enligt Onyx.

 

Medan vi satt och fikade i slogboden (det kom några droppar regn så vi satte oss där), så ringde Berra, han mådde skit, hade väldigt ont i bröstet, betydligt värre än tidigare attacker, så han hade gått och lagt sig.


Jag ringde så klart till sjukvården och en ambulans skickades omgående, så jag åkte hem och inväntade den.


 

Berra blev efter provtagningar och EKG körd till Avesta lasarett.

 

Jag gick tillbaka till sjön, men utan hund, skulle bara kolla om nån var kvar.


 

Marianne var kvar och hade släppt ut sin flock att bada och simma i sjön.

 

Hon följde med mig hem och vi pratade ett tag.


 

Medan Tjingis och Onyx lekte ute på tomten.

 

Berra har ringt från lasarettet, där dom behöll honom och det lät som dom ska göra en grundligare koll.


Av Kicki Fredlund - 7 augusti 2019 09:29

Eftersom Maya är sig lik, så avvaktar jag med veterinär till tiden vi fått i morgon.


Igår kväll var knölen större, men idag på morgonen är den som tidigare. Stor som ett mindre ägg, hård och minst 5 cm i diameter.


Igår var det bara Maya som var med till skogen. Det var sån kvalmig värme, så Triss hade inte mått bra av att busa runt.


 

Jag skulle, som vanligt, leta efter blåbär, men utan korg får man ta vad man har när hittar några fina gulingar.

 

Eftersom det nu var en förlovningsdag igår så gjorde jag mig till och gjorde en ganska omständig äppelkaka. Jag fick ta Berra till hjälp, för min högra arm var i princip obrukbar, han fick hacka mandel,  riva citron och skala äpplena.

   

 

Resultatet blev bra och smakade gott med lite glass till.

 

Idag blir det hund/valpträning kl 11 om regnet håller sig borta. Det har regnat rejält i natt, men ser ganska lovande ut nu.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards