Direktlänk till inlägg 6 augusti 2019

Åh dessa blåbär...

Av Kicki Fredlund - 6 augusti 2019 10:20

Eller snarare avsaknaden av blåbär.


Efter att jag igår haft ett websamtal med FirstVet om Mayas knöl under kinden, så åkte vi till skogen för att plocka blåbär, iallafall leta efter dom.


 

Det är konkurrens om de få bären jag hittar, här är det Triss som förser sig, men även Onyx har redan fattat att man kan äta bären från risen.


 

På grund av smärtan i höger arm, så får jag lov att nyttja vänstern till bärplockaren.

 

Utanför Lidl, där jag var in och handlade på hemvägen, satt en tiggare och sålde blåbär. Bären var stora och fina och välrensade. Jag frågade var dom var plockade, eftersom vi har så ont om dom här. Hon svarade att bären var plockade i Söderhamn.


Jag var in till hemmaveterinären också och han lyckades pressa in en tid till Maya på torsdag, men jag skulle ju vilja att nån kunde titta på henne tidigare, så jag åkte till Distriktsveterinärerna, men jag kom en kvart för sent (16,15) så den enda veterinär som var där var på väg ut på sjukbesök för en häst.


Nu får jag lov att vänta till torsdag om ingen förändring sker så jag blir tvungen att åka akut till djursjukhuset.


Knölen är fortsatt stor och hård men Maya är fortsatt pigg och opåverkad.


Idag skulle man kunna fira om man ville, för Berra och jag har förlovningsdag. Jag var ju nästan bara barnet den dan för 59 år sen. Idag räknar jag en sextonåring som barn, men jag tyckte jag var vuxen nog.


Kanske gör jag en äppelpaj, som jag såg recept på i ICA-bladet nyligen, men först 11-kaffe, sen en vända till skogen med hundarna. Det ska visst bli regn i e.m


 
 
Ingrid

Ingrid

6 augusti 2019 15:44

Min mellansyster förlovade sig också när hon var sexton år och mamma hade ordnat ett litet kaffekalas hemma, men det blev bara en förlovning för det höll inte så länge. De var inte lika uthålliga som ni.
Grattis!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

6 augusti 2019 16:20

Ja, uthållig var väl namnet ;)
Kram

 
ParabOle

ParabOle

6 augusti 2019 19:25

Blåbær er både godt og sunt (:

http://www.parabole.bloggplatsen.se

Kicki Fredlund

7 augusti 2019 09:23

Ja, visst är det.

 
paula

paula

6 augusti 2019 20:57

Med facit i hand så var det ju ett lyckat drag för dig att förlova dig tidigt! Så grattis! Jag var 18 första gången...det begav sig.
Dom sa på nyheterna idag att det är ont om bär uppe i norr också där thailändarna försöker plocka. Vi har ju massor av ukrainare och andra nationaliteter, idag var det tre stycken som konkurrerade utanför vår lilla coop....
Förstår att du är orolig för hunden, men jag hoppas ändå att inget mer händer så du kan vänta till torsdag. Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

7 augusti 2019 09:22

Ja, det vetesjutton var jag ska få ihop vårt årsbehov av blåbär.
Maya är fortsatt vid gott humör, så jag avvaktar till min veterinärtid i morgon.
Kram

 
paula

paula

6 augusti 2019 20:57

Glömde säga att fotot är från Säfssjöns strand där jag går flera gånger i veckan.

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

7 augusti 2019 09:07

Väldigt vackert.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards