Alla inlägg den 4 augusti 2019

Av Kicki Fredlund - 4 augusti 2019 17:44

Det började regna rejält vid 3-tiden i natt.


Jag undrar varför regnmätarna säger ett mått, medan tumstocken säger ett annat.


 

Mätaren visade ca 16 mm, men när jag mäter med en tumstock så visar den mer än 40 mm.

 

Det regnade även hela f.m så jag åkte inte och spårade.


 

Men det klarnade upp framåt e.m så jag tog Maya med mig till skogen.

 

 

Även i den här skogen hade vildsvinen varit framme och stökat och bökat.

 

 

De flesta kantarellerna såg för jäkliga ut, först har dom torkat rejält sen en massa blöta på det, det var bara att skära bort hattarna och ta till vara fötterna.

 

 

Plötsligt stod Maya och markerade svamp. Duktigt! Fick godis så klart.

 

 

Jag stövlade runt i jobbig skog, hamnade bl.a i en ravinliknande fåra, som jag fick klättra upp ur.

 

 

Blev trött i benen och fötterna, för stövlarna var för stora så fötterna halkade omkring.

 

 

Ont om andra svampar än kantareller, här en gulkremla som blivit extra blek av både torka och regn. Inte en enda sopp.

 

 

Äntligen är jag strax vid bilen efter en dryg timme.

 

 

Det blir Berra som får rensa svampen. Jag kan inte ens om jag ville.

 

Jag gjorde illa min högra axel i går på skogsturen med Triss. Jag höll på att trilla och sträckte armen när jag skulle hålla balansen.


Fruktansvärt ont gjorde det då och har gjort sen dess. Jag funderar på om en muskel i biceps gått sönder. Så klart att det är den axeln som fått kortisonsprutan.


Sitter och skriver nu med vänster pekfinger, i morse fick jag äta fil med vänster hand. Jag kan varken lyfta upp eller stäcka fram den högra armen. Faan också!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards