Alla inlägg den 3 augusti 2019

Av Kicki Fredlund - 3 augusti 2019 18:36

När jag kom från Skoga med Maya så tog jag Triss och åkte en dryg timme med även henne, nu till en skog där jag aldrig varit tidigare, ca 5 km hemifrån.


 

Trots att det nu blivit betydligt varmare än vad det var på förmiddagen, så blev det inga problem för Triss, eftersom hon inte hade nån att busa med.

 

 

Skogen var helt ny för mig, den var väldigt skön att gå i. Men inte heller här fanns det några blåbär.

 

 

Men vattendragen var helt uttorkade.

 

Av Kicki Fredlund - 3 augusti 2019 13:45

Jag åkte till Skoga till kl 11. Det var ett litet gäng flitiga som tränade sina hundar.


Jag hjälpte till med "att vara i vägen" när dom andra tränade. Stå i grupp bl.a


Det blev lite "fotgående" med Maya. Det är som vanligt svårt att motivera henne att jobba nån längre stund.


 

Men hopp över hinder är ganska kul.


 

A-C och superduktiga jaktlabben Hiro dirigerades av Ninni. Ninni, som för övrigt fyllde år idag. Grattis!

 

 

Sen var det Ninnis tur med Pelé att bli dirigerad i några moment.

 

Nu ska jag ta en vända till skogen och Triss ska få lite egentid också. Jag hoppas att det inte är för varmt. F.m har varit sval med bara 17 grader, men det har blivit varmare nu.


Av Kicki Fredlund - 3 augusti 2019 10:15

I morse tog jag med mig Onyx och åkte en vända till skogen.


Det var soligt, men bara 14 grader och väldigt blött efter gårdagens våldsamma åskskurar.


 

Nästan lite för orädd pinnade hon på och undersökte både det ena och det andra.

 

 

Men hon hade i.a.f full koll på var jag fanns.

 

 

Kallade på henne ibland och då kom hon i full fart.

 

Nu ska jag åka och ha lite egentid med Maya. Det är träning på klubben kl 11 och jag kan passa på att få störningsträning med Maya. Om hon nu är på humör att träna över huvud taget.


Ska bara fixa en fikatermos först.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards