Alla inlägg den 31 juli 2019

Av Kicki Fredlund - 31 juli 2019 20:01

Gabriella tog bilder med sin mobil när vi var vid sjön idag, den tar bättre bilder än min lilla kamera, tänk om min mobil kunde återge färg och skärpa lika bra. 


Jag använder den bara i undantagsfall när jag inte har lilla kameran med mig i fickan. Så nedanstående bilder har Gabbi tagit.


 

Jag tycker att den blöta Onyx påminner starkt om Milnes åsna Ior här.

 

     

Onyx med lite olika ansiktsuttryck.

 

   

Falcon (Travarens On Gard). Blev han lite sömnig tro av allt poserande? Matte har tränat mycket på "stå" inför kommande utställningar.

 

Appropå det, så hörde jag att det skulle bli en inofficiell utställning i augusti i Norberg, så vi tittade efter när den skulle bli.


Tråkigt nog var det samma datum som vi är på Gotland, hade det varit veckan innan så hade vi kunnat ställa ut både Onyx och Falcon (för en fralladomare dessutom), då dom precis skulle blivit 4 månader två dar innan.


Av Kicki Fredlund - 31 juli 2019 14:15

Idag var det flera som hade förhinder och inte kunde komma till vår hundträff kl 11. Ylwa hade trillat, gjort sig illa i ett knä och fått läkartid mitt på dan, Marianne skulle träffa sin byggherre och Helena var upptagen som barnvakt till barnbarnen.


Så det var bara jag och Gabriella som kunde komma. Hon var med för första gången.


 

Jag tog bilen, trots att det är så nära, för då kunde alla hundarna följa med.

 

 

Gick en promenad med mina innan Gabbi kom. Maya och Triss såg inte kanadagässen som tur var.

Triss toksprang som hon brukar, hon gör det på alla underlag nu för tiden inte bara där det är stenigt.

 

 

Eftersom Gabbi var lite sen, så startade jag med att fika.

 

   

Maya simmade för första gången i sitt femåriga liv när jag kastade ut en liten pinne som hon ville ha.

 

     

Falcon, som aldrig varit i sånt här element tidigare, var lite försiktig i det våta, men tog upp pinnen som låg i vattnet.

 

 

Skulle försöka ta kort, när vi hade en sån bra höjd att ställa valparna på, men som vanligt är det förenat med stora svårigheter att få dom att stå stilla. Så svårt att det inte blev nån bild på Falcon.

 

Inatt sov jag alldeles utmärkt, hade ingen värk alls i armen, så det verkar som om kortisonsprutan hjälpt som jag hoppades.


Ska väl kanske ta det lite lugnt med armen nån dag, så idag har jag bara dammsugit lite.


Har lyssnat klart på En modern familj. Ingen speciell bok i mitt tycke. Den gick ganska omärkt förbi.


Nåt som inte gick omärkt förbi var Eija Hetekivi Olssons sommarprat, som jag lyssnade på igår. En härlig människa, som sa vad hon tyckte utan omskrivningar, henne kan nog ingen "sätta sig på näsan på".

 

Nu väntar jag på att få sätta på fika, för vi får nog besök vilket ögonblick som helst. Maten får anstå till senare idag.


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards