Alla inlägg den 22 juli 2019

Av Kicki Fredlund - 22 juli 2019 18:45

Efter två dagar med utställning, så är man inne i den vanliga lunken igen.


Vi fick en regnskur i morse, men sen har det varit uppehåll och ca 26 grader varmt.


Jag plockade lite blåbär när vi gick med hundarna i skogen, Berra höll sig till dom gula kantarellerna, det blev nån liter av båda sorterna.


 

Triss och Maya växlar mellan att äta blåbär och springa som tokar i blåbärsriset.

 

Det var ganska så blött att plocka idag eftersom det regnat på morgonen.


På e.m åkte vi till Hedemora och handlade, var tvunget bl.a på grund av apoteksbesök. Det är ett enda påfyllande av mediciner känns det som.


   

Den här lilla damen kommer jag få jobbigt med, hon är om möjligt, ännu drygare än vad Maya var.

Det här mjukisdjuret, som har funnits sen i torsdags, är nu bara ett tömt ska, all fyllning fick jag plocka ur sen sömmarna rämnat. Okay, Maya hjälpte också till.


Onyx biter på precis allting, även skor, som dom andra två faktiskt aldrig gjort, hon knaprar på allt trä hon kommer över. Är självständig ute och inte nödvändigtvis intresserad av att komma på inkallning, trots att jag både mutar och belönar med godis.


 

Jag såg nyligen det här receptet i nåt reklamblad, tyckte det såg gott ut och testade de idag. Jag uteslöt dock basilikan och hade vanlig simpel riven ost och ricotta ost vet jag inte ens vad det är, så det fick det också bli utan.

 

 

Det blev ändå så gott som jag trodde.

 

 

Min lilla hundfamilj är inte bara söta när dom sover, dom är nog rätt söta annars också.

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards