Direktlänk till inlägg 14 juli 2019

Spårade i hettan

Av Kicki Fredlund - 14 juli 2019 14:39

Igår kom Felix och Kelsy (nu äntligen med rätt stavning) tillbaka hit efter att bl.a ha varit i Borlänge och Leksand torsdag - lördag.


Dom hade redan ätit på dan så det blev bara fika på maten här.


Jag klippte äntligen gräset, men fick slut på soppan innan jag var klar, så jag får klippa klart idag (eller i morgon)


 

På kvällen satt vi ute med lite kex och vin, med betoning på lite, för jag hade nästan slut på både kex ost och vin.

 

 

Idag blev det bara föfmiddagsfika på altanen innan dom startade sin resa tillbaka till Alingsås.

 

 

Dagen blev bara varmare och varmare, men Maya njuter en stund i solen.


När Felix och Kelsy åkt så åkte vi till skogen för att spåra.


Vi kom dit först kl 12, men Angelika hade lagt ett spår till oss ett par timmar tidigare, så det var bara att sela på Maya och ta oss an spåret.


Trots stora problem med motivationen i värmen, det var nu varmare än 25 grader, så tog sig ändå Maya runt spåret. Det blev många stopp för att ge henne vatten.


 

Det är jobbigt att vara en trubbnos och spåra i värmen och torkan, men förutom att Maya missade första apporten, så plockade hon övriga 5 + handsken, som är hennes favorit, på slutet.

 

 

Triss, som gått promenad med Berra, hoppade bums i baljan för att få lite svalka, när vi kom hem..

 

Jag hängde tvätt, hade tvättat och hängt två maskiner innan vi åkte till skogen, den tvätten tog jag ta in torr när vi kom hem, men sista maskinen hängde jag just som en kort men häftig åskskur dränkte både mig och tvätten.


Nu ska jag kolla i kylen och se om det finns några matrester som vi kan äta, för jag känner att hungern gör sig påmind.



 
 
Ingen bild

Felix

14 juli 2019 15:17

Hej mormor, nu är jag bra bråkig men hon stavas kelsey 😊 Kul att det gick bra med maya på spårningen. Ha så gott
//Felix

Kicki Fredlund

14 juli 2019 21:20

Tänk att det skulle vara så svårt att få hennes namn rättstavat.
Tack för att ni kom! Lycka till när ni får nya lägenheten!

 
paula

paula

15 juli 2019 00:33

Haha, det är inte lätt med namn, hon som är ny matte till Hasses Candie heter Caileigh, hur lätt är det att stava till? Men kul att ungdomarna hälsar på! Oavsett vad de heter o hur det stavar. Så nu har ni tre hundar att ta hand om. Ja, ni har ju så invanda mönster och rutiner så det går ju bra oavsett hur många de blir. Själv får jag dåligt samvete om jag lämnar Blinka mer än ett par timmar, men hon har fått vänja sig senaste veckorna. Tycker inte det är någon mening att ta med henne till mina allehanda aktiviteter med en massa andra hundar, att binda upp henne istället för att hon har det bra hemma. Hon är ju ändå inte intresserad av andra hundar eller människor för den delen. Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

15 juli 2019 11:32

Hennes namn uttalas ju Kelsi, så det var inte så konstigt att jag missade stavningen.
Jag kollade när vi hade Pju här att buren i bilen rymde tre hundar, anas hade jag nog inte behållit en valp, för att byta bil igen p.g.a hundarna var definitivt inte aktuellt.
Så klart att hundarna har det bättre hemma än att följa med i folksamlingar.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

15 juli 2019 10:42

Här lider vi inte av någon hetta i alla fall. Nu har vi en helt normal svensk sommar där molnen passerar revy i stort sett varje dag. Fast igår var det faktiskt sol hela dagen.
Ha det så gott!
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

15 juli 2019 11:28

Gårdagens värme är ett minne blott. Idag vräker regnet ner och det är bara 10 grader.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards