Alla inlägg den 12 juli 2019

Av Kicki Fredlund - 12 juli 2019 21:10

Eftersom vädret varken var soligt eller varmt, så fick alla tre hundrana följa med i bilen när vi hade ärenden att uträtta i Hedemora.


Bl.a skulle jag in på banken för att sätta in pengar, som jag tidigare hade lånat (av mig själv) från vårt reservkonto för att betala veterinärkostnaderna i samband med Pjus valpning.


Först köade jag till en kassa, men där hanterade man inte kontanter, sen fick jag köa vid ny kassa , där man hanterade kontanter. Före mig stod en man som ville växla för att få euro, men se det kunde man inte göra på banken utan att ha beställt det i flera dagar i förväg. Men jag behöver pengarna nu sa mannen, jag är på väg till Stockholm för att ta båten.


"Då får du söka upp en forexbank som kan växla åt dig."


När jag kom med mina 20.000 kr, så ville kassörskan veta var dom pengarna kom ifrån. "Det har inte du med att göra" sa jag. Men se det hade hon, hon t.o.m kallade på förstärkning, en man som talade om att frågan måste ställas på grund av misstänkta penningtvättar.


Skulle en gammal kärring som jag  från Vikmanshytta pyssla med sånt, dessutom är jag kund i banken sen mer än 45 år tillbaka.


Vi kan neka dig att sätta in pengarna upplystes jag om. Så letade dom fram den transaktionen som jag gjorde för drygt två månader sen när jag tagit ut 30.000 (till Djursjukhuset i Falun) och nu alltså skulle sätta tillbaka en del pengar på samma konto.


Är det konstigt att man blir förbannad på bankerna, dom tjänar grovt på våra pengar, men deras service är under all kritik. Konstigt att dom inte tog betalt också för att ta emot pengarna.


I skogen fick jag tillfälle att lugna ner mig när vi gick med hundarna, vi hade dessutom turen att pricka in promenaden mellan två regnskurar.


Onyx fick följa med för första gången. Jag bar henne på tillbakavägen till bilen, men hon hade nog gärna velat springa mer. Lite koppelträning blev det också, det gick ju bra när Triss och Maya var framför.


     


Hade bara mobilen till hands, och den tar usla bilder.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards