Alla inlägg den 7 juli 2019

Av Kicki Fredlund - 7 juli 2019 13:09

Det regnade lite idag när vi spårade, men det var ingenting mot skyfallen och åskan som drog förbi igår kväll.


Innan vi åkte till skogen så var jag ner till dammen och hämtade vatten, för tomaterna i växthuset måste ju få sitt, även om det regnat utanför.


 

Jag har en liten stig röjd fram till vattnet.

 

 

Ringarna på vattnet beror på att jag skrämde upp en and som simmat där.

 

 

Det är så bra att slippa ta vatten inifrån huset.

 

 

Det är väldigt gott om vinbergssniglar runt trädgårdslandet.

 

 

Det är inte dom som äter upp rabarberbladen, men jag vet inte heller vem som är skyldig till det.

 

 

Potatisblasten blir bara högre och högre, men än är det ingen blom i sikte, så det är väl ingen idé att kika under nån planta efter potatisar.

 

 

Nu blommar dvärgfingerborgsblomman, jag försöker hålla den inom rimliga gränser, för den vill gärna sprida sig till hela rabatten.

 

 

Än blommar en och annan akleja, här tillsammans med den rosa malvan.

 

Idag fick Onyx följa med till skogen när vi spårade. Hon har ju aldrig gått i koppel än.


 

Hon var som en liten vildhäst, som hoppade hit och dit, men om hon fick bestämma riktningen själv så gick det bra.

 

Maya gjorde ett toppenbra spår, som Ylwa lagt åt henne. 7 st pyttesmå apporter plockade hon upp klockrent.


Däremot hade både Puma och Queensi problem med sina spår idag.


Jag hade lagt Pumas spår på stig och asfalt, Puma tyckte inte alls att spåren skulle gå där, hon ville in i skogen. Men hon löste det till slut ändå.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards