Alla inlägg den 11 juni 2019

Av Kicki Fredlund - 11 juni 2019 15:58

Idag är det lite mer normalt väder, fredag och lördag var det  alldeles för varmt, söndagen kall och blåsig.


Nu ca + 19 grader, men ganska så blåsigt.


Jag tar ut småvalparna en och en på tomten, det är första gången de varit på gräs, för hitintills har dom bara varit på altanen, där var dom även idag hela f.m


 

Här är det Onyx som provar på det nya underlaget.


 

Annars har dom varit på altanen ett par timmar idag också. Busar ett tag, sen i bädden för att vila. Favoritleksaken är en tom ölburk, den dribblar dom över hela altanen.

 

 

På framsidan har syrenerna blommat ut, men på baksidan vid altanen har vi en annan senare sort och den har just börjat blomma.

 

Jag har planterat i krukor och i rabatter i omgångar, så länge ryggen håller varje gång.


Gårdagen började med lite svalare väder, men blev nog så varmt på e.m när vi gick med hundarna.


Vi hade först varit till Hedemora där jag köpte hundmat och planteringsjord.


   

Full fart framåt, så sanden yr.

 

   

Sen lite sandbad på det.

 

 

Maya rullar sig gärna och ofta, måste bada henne nu i veckan. Hon ska ju ställas ut på söndag.

 

   

Pjus plats att rulla sig och svalka sig var bättre än sanden enligt mig.

 

 

Dags att få släcka törsten när vi var tillbaka vid bilen med trötta hundar.

 

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka till klubben. Jag är veckans tisdagsinstruktör i kväll och ska hinna posta plantor före.

Av Kicki Fredlund - 11 juni 2019 09:53

I lördags fick jag ett riktigt tråkigt besked från en valpköpare.


Det var deras kära Nappe (Travarens Naglo), kullbror till Pju (Travarens Next Time), som alldeles för tidigt fick sluta sina dagar .


Han hade ett flertal gånger behandlats för urinbesvär.


Nu kissade han blod och hade det svårt med urinstenar, dessutom började han få njursvikt, så det fanns ingen återvändo.


Sista gången jag träffade honom var när han var här på besök förra sommaren tillsammans med sin familj.


Därifrån kommer också bilden nedan.

 

Travarens Naglo  30 maj 2015 - 8 juni 2019     


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards