Alla inlägg den 6 juni 2019

Av Kicki Fredlund - 6 juni 2019 09:57

Oj, vilken värme vi haft nu ett par dagar. Dryga 25 grader varmt både igår och idag.


 

Valparna kan nu vara ute på altanen hela dagarna. Busar och leker och slocknar sen ett par timmar.

 

     

Maya har varit lite rädd för valparna, men idag kom hon på att dom nog är ganska trevliga ändå, i.a.f On Gard. (Bilderna tagna med mobilen)

 

Jag skulle plantera lite i krukor, men det var alldeles för varmt att stå i solen, så jag får vänta tills det blivit svalare mot kvällen.


Det har vuxit något alldeles otroligt fort i rabatterna efter regnskurarna som kommit omväxlande med sol.


Jag gick runt med kameran . Nu kan jag inte rensa ogräs längre i rabatten, för jag kommer inte fram för alla blommorna.


 

Mina eländiga plantor i växthuset.

 

     

Dahlior, astrar och tagetes ska ut i krukorna.

 

 

Men än står krukorna tomma.

 

 

Gulltöreln har nästan blommat över.

 

   

En annorlunda aklejasort.

 

     

Tyvärr sprider sig prästkragarna lite väl mycket.

 

   

Men än värre är dilltöreln, den är lika jäklig som vintergrönan.

 

 

Fänrikshjärtat är lättare att hålla i schack, även om dom också sprider sig.

 

  

Åh jösses, hur ska jag komma till rätta med det här.

 

 

Har nyss köpt några kryddväxter, dom behöver växa på sig lite.

 

 

Nu har jag gått runt från baksidan till framsidan, dags att gå in igen.

 

 

Är det nån som vet vad den här blomman heter? Det är en perenn som jag köpte på växtmarknaden förra veckan, men jag har glömt dess namn.

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards