Alla inlägg den 2 juni 2019

Av Kicki Fredlund - 2 juni 2019 20:14

Min nya uppstigningstid kommer visst att fortsätta, det ser valparna till. Så när klockan var 6 i morse, så var jag både duschad och klädd i till halv 7 var det även städat i valphagen.


Innan vi åkte till spårandet, som är kl 10 så åkte vi till Hedemora så jag kunde skicka några plantor som jag grävt upp på morgonen.


Idag hade jag lite brådis i skogen, eftersom valparna skulle ha mat vid 12- halv 1 tiden.


Anna la ett trevligt spår till Maya, med 8 apporter. Maya är säker på apporterna, men var lite okoncentrerad i spåret och även lite påverkad av värmen. För idag hade vi fått sol igen.


 

Slarvigt nog hade jag lämnat min mjukost kvar i bilen, men Anna ställde upp med sin och det var räkost, riktigt gott tyckte Maya.

 

   

När Maya går som hon ska i spåret så är hon väldigt duktig. Idag hade det dessutom blivit korsande spår på två ställen, då jag och Anna hade råkat gå i varandras spår, så Maya spårade rätt trots att en annan hund och 4 personer gått där tidigare.

 

 

Vätskepaus i spåret.

 

När valparna fått sin mat så fick dom komma ut på altanen i det fina vädret, det var ca 21 grader varmt.

 

 

Valparna kunde vara ute hela eftermiddagen. Mamma Pju försöker komma undan deras ivriga diförsök.

 

 

Till slut resignerade hon och lät dom dia.

 

 

Men Maya tycker att valparna är lite läbbiga, så hon kollar in dom på behörigt avstånd.

 

 

Senare på e.m kom Cindy, tvillingsyrran Catrin och en kompis till dom.

 

 

Jag hann grädda en hallonkaka, så vi hade nåt till fikat. Hanna blev helt betagen av valparna och satt med en i knäet hela tiden som dom var här.

 

 

Tjejerna Onyx och Ozo. Jag skulle kolla vem som har det bästa huvudet, men det var svårt att ta kort så dom höll huvudena lika, för att kunna jämföra.


Nu dags att gå och ge valparna dagens sista mål, förutom distunden med Pju innan vi går och lägger oss.


Onyx har lärt sig hur man äter nu. Det var igår som poletten trillade ner. Jag har aldrig tidigare varit med om att en valp inte redan från börjanhar förstått sig på hur man får i sig fast föda.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards