Direktlänk till inlägg 27 mars 2019

Vilken skön dag!

Av Kicki Fredlund - 27 mars 2019 17:36

Idag har det varit en riktigt skön vårdag. Soligt och + 11 grader på dan.


Vi tog en tur med hundarna i Tjärnan. Nu kan man nog börja spåra igen om det inte komer mer snö.


 

Det är visserligen en hel del snö kvar än, men de snöfria partierna blir mer och mer utbredda.

 

   

Maya hittade en plastbit under snön, som även Triss ville vara med och gräva fram.

 

Idag blev det premiär att sitta ute på altanen.

 

 

Satt ute en stund på f.m

 

och på e.m intogs kaffe och risgrynspudding också utomhus.

 

 

Nöjda hundar efter promenad.

 

Igår gick jag bara till sjön och runt i byn med hundarna. Berra hade en dålig dag och låg större delen av dan.


     

Att gå på isen är inget alternativ längre, men det har varit dåligt med det hela vintern faktiskt.

 

 

Igår åt vi ugnsstekt lax, en favorit både för mig och Berra. Enkelt att göra en hel laxsida i ugnen och sen frysa ner i lagom portioner.

 
 
paula

paula

27 mars 2019 18:30

Så smarrig laxen såg ut, och så somrig Berra såg ut. Jag premiärpromenerade i vårjackan idag, gick en lång promenad, över 11000 steg. Inte illa alls. Men sen orkar jag inte mycket mer heller...
Det kliar inte i mina fingrar i år heller att ägna mig åt trädgårdssysslor, kanske gör jag som ifjol, köper några färdiga plantor som någon i byn odlat i växthus. Men jag har massor av torkad chili kvar, skörden blev jättestor. Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

28 mars 2019 17:22

11000 steg, imponerande! Jag går faktiskt väldigt korta vändor, snarare under än över 2 km.
Kul att det blev så mycket chili att torka av dina plantor.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

27 mars 2019 23:02

Oj så snön har försvunnit!
Och så härligt det ser ut när Berra sitter ute och läser. Här har vi inte haft så varmt som att det har lockat att sitta ute precis, det är annars något som jag gillar.
Lax är en favorit här också och i kväll var jag sugen på det, men då var det tomt på lax i frysen, så det fick bli en carbonara i stället. Spaghetti och bacon är jag aldrig utan.
Kram, Ingrid

http://https://ingrids.home.blog

Kicki Fredlund

28 mars 2019 17:11

Ja, nu är det skönt att snön drar sig undan mer och mer, men än finns risken att det kommer mer.
Carbonara är absolut inte fel det heller, vi äter det ganska ofta.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards