Direktlänk till inlägg 3 februari 2019

Sorgligt besked om Mayas kullbror

Av Kicki Fredlund - 3 februari 2019 10:03

Igår fick jag ett sorgligt besked om Mayas kullbror Allan (Travarens My Running Pride).


Han hade blivit så skadad vid olyckshändelse att han fick sluta sitt liv.


Det är den andra i den kullen som gått bort p.g.a olycka. För två år sedan drunknade Mayas bror Marre (Travarens Maharajah).


 

Jag har tagit mig friheten att använda Jessicas foto av Allan.

 
 
Ingrid

Ingrid

3 februari 2019 11:48

Så tråkigt!
Kram, Ingrid

http://ilevander.blogspot.com

Kicki Fredlund

3 februari 2019 16:33

Ja, så väldigt sorgligt.
Kram

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

3 februari 2019 16:09

Tråkigt o hårt är det när de fyrbenta lämnar oss. Otäck värre när de är olyckor.
Kramiz

http://https://anki-nilsson.blogspot.com

Kicki Fredlund

3 februari 2019 16:31

Ja, dom kan åtminstone få bli gamla. Jessica, som ägde Allan hade bara haft honom ett par år, efter att han blev omplacerad från sin förra ägare.
Kramiz

 
Skyttlat

Skyttlat

3 februari 2019 20:18

Men usch så hemskt!
Det går ju så fort också när det händer saker.
R.I.P lille Allan ♥
En son till Klicker förolyckades i fjol vår och han blev bara 8 år. Man lider ju med ägarna när det händer.
Ha det gott och kram!

http://https://skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

4 februari 2019 09:59

Det är alltid sorgligt när en hund måste avlivas, men när dom är mitt i livet känns det så tungt och onödigt.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

4 februari 2019 08:15

Jag läste denna sorglighet redan igår och blev så ledsen, både för Allans människor, förstås men naturligtvis också för dig. Olycka eller sjukdom... båda är allra värst. En annan hund, kära dobbisen Zendie dog tidigare i januari och det hade jag missat pga detta datorstrul. Just igår såg jag att Annika, matten, skrivit detta i en kommentar till mig. Det var extra ledsamt att läsa då jag på eftermiddagen upptäckte att det var min födelsedag. Inte för att jag firar den men ändå. Så, snälla, se till att nya små knubbisar får glädja och lysa upp tillvaron snart!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

4 februari 2019 09:56

Grattis på födelsedagen, om än lite sent. Hoppas att du blev uppmärksammad även om du (liksom jag) inte tycker att det är så mycket att orda om.

Allan var ju hanen som omplacerades i maj 2016, så Jessica hade inte ens haft honom i tre år.
Orsaken till att han fick avlivas var ett olyckligt slagsmål med familjen andra hund en riesenschnauzer, där Allan blev så skadad att veterinären kom dit och tog bort honom. Såå jä..la sorgligt.
Ja, nu hoppas jag verkligen att Pju kommer i löp i mars och att det blir valpar längre fram i vår.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards