Alla inlägg den 18 januari 2019

Av Kicki Fredlund - 18 januari 2019 14:34

Igår var det en osedvanligt lat dag.


Jag fick just ingenting gjort, bakade ett par sorters kakor framåt kvällen, borde gjort det redan på f.m., men då lyssnade jag mest på boken jag just höll på med och tittade på sista avsnittet av Mannen under trappan som hade ett ganska ruskigt slut.


Men jag fick ändå lite frisk luft när jag gick ut med hundarna. Det var en solig och fin vinterdag, även om det var för mycket snö för att orka gå nån längre tur på sjön.


   

Tyvärr reagerade Maya med att vara låg när vi kom hem, om det var för att det blev för jobbigt i den myckna snön, eller om det var den nyinköpta antidragselen VGW, som skulle skona henne från att dra för mkt i kopplet. 


 

Boken Sigrid sover på soffan lyssnade jag klart på. Den är skriven och uppläst av författaren Sigrid Klang, vilken haft ett helvetiskt liv både som barn och som vuxen, som barn med upprepad misshandel, både fysiskt och psykiskt och som vuxen, då hon varit medberoende till sin man som var alkoholist.


Idag var det blåsigt som sjutton igen och jag frös trots att det bara var -3 grader när jag och Maya gick vår promenad, Triss fick gå med Berra, jag får ta det lite lugnt med Maya igen för säkerhets skull.


Jag var tvungen att skotta snö på garageinfarten och till soptunnor och brevlåda, det har kommit relativt mycket snö senaste dygnen.


 

Idag åt vi pizza, från pizzakit, enligt devisen man tager vad man haver, hade lite köttfärssås kvar sen spagettin häromdagen, fyllde upp med falukorv och massor av ost.

 

 

Sötnötarna sover, nära varandra och nära mig när jag sitter här i biblioteket och skriver. Trötta och nöjda efter promenad.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards