Direktlänk till inlägg 25 november 2018

Hög tid nu.

Av Kicki Fredlund - 25 november 2018 10:07

Det är så här dags varenda år som jag plötsligt kommer på att det strax är advent och bara en månad kvar till jul.


Alltså hög tid att ta itu med den där höststädningen som jag alltid spar på in i det sista. Den där städningen som bl.a innebär att torka och diska utvändiga kökshyllor och allt som står på dom.


Fönstertvätten har fått ta en paus p.g.a kylan, men de flesta fönster är ändå klara.


 

Jag har i alla fall börjat. 

 

Det var lite kallare igår -8 grader, så då passade äntligen på att frosta av frysskåpet i köket.

 

Igår var var vi en vända till Hedemora, handlade en del, var in en snabbis till Kerstin (skulle bara visa henne en funktion på datorn).


Vi var även in en snabbis till Regina, som är mitt uppe i flytten tillbaka till Stockholm. Hennes och Jerkers fina ställe i Matsbo är sålt.


   

Gick så klart en skogspromenad med hundarna också.

 

 

Vi tog ved med oss hem från Regina, får hämta mer så det får väl bli att ha kartong med i bilen när vi åker till skogen med hundarna.

 

Idag har jag tyvärr kolik, så jag måste göra uppehåll hela tiden i städningen för det gör för ont i magen och toabesöken blir många.



 

 

 
 
Hillevi

Hillevi

26 november 2018 14:04

Duktig är du som höststädar i vintern!
Kalle är usel på sånt, föredrar att ostäda alla gånger...

Fast gått har vi, Tranbyrundan blev det idag men mer än milen är inte den svängen men galoppera fick han hemvägen längs Emblas stig. Inga jägare, skönt!

Nu blir det strax kunglig måltid på några potatisar... :)

http://gyllensilver. WordPress. Com

Kicki Fredlund

26 november 2018 22:11

Det är ju väl att det händer nån gång det där med en lite noggrannare städning, annars skulle huset gro igen.

Inte mer än en mil! Jag är glad när jag fixar två km.
Tur att inte mina hundar kräver lika mycket som han med giraffbenen.

Var det förresten han som fick potatisen, eller var det du? Det verkade lite snålt vilket som.

 
Ingen bild

Hillevi igen

26 november 2018 14:08

Naturligtvis glömde jag det viktigaste: hoppas att koliken ger sig, låter inte roligt alls.

Kicki Fredlund

26 november 2018 22:07

Koliken går alltid över på några timmar, men det är ett helvete medan det pågår.

 
paula

paula

27 november 2018 09:35

Stackars dig, om du tog det lite lugnare skulle nog koliken ge med sig. Du stressar på tok för mycket! Jag har plockat fram min enda adventsljusstake, hela gatan har pyntat så det glittrar runt varenda hus. För tidigt tycker jag men egentligen himla mysigt nu när det är som mörkast annars. Hoppas du mår bättre idag, kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

27 november 2018 09:54

Koliken har ingenting med stress att göra, den är helt beroende på att jag ätit nåt som magen reagerat på. Den går alltid över på några timmar. I.o.f.s några jävliga timmar.
Dessutom är jag inte stressad, bara lat och ovillig.

Jag tycker också att det är tidigt med pyntandet. Häromkring lyser det för fullt i fönsterna.

Men idag ska vi faktiskt sätta upp ljusslingan ute och jag ska plocka fram advetstakarna, får se hur många som slutat fungera under vilan.
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards