Direktlänk till inlägg 16 november 2018

Önskar att jag slapp

Av Kicki Fredlund - 16 november 2018 11:57

Fy fanken så ont jag får i högra axeln (gammal skada) när jag tvättar fönster.


Jag går så sakta fram, men det hjälper inte. Värk i natt efter gårdagens enda fönster.


Skulle fortsätta med ett fönster till i stora rummet idag, men när jag lagom plockat undan blommor m.m så tittade solen fram.


Flyttade då till köket, som ligger mer åt norr och tog ett fönster där, men det är husets jobbigaste.


Inifrån måste jag klättra på diskbänken.


 

Och utifrån balansera på en trappstege, men jag fick det gjort i alla fall.

 

 

Blommorna är åter på plats sen jag duschat orkidéerna. Förutom de två som blommar så har flera av dom knoppar nu.


Nä, nu struntar jag i att göra nåt mer idag tar en promenad med hundarna i stället.


Laga mat kommer jag ju inte undan förstås. Det får bli kycklinggryta med ris. Igår blev det kokt torsk med äggsås, inte helt fel det heller.


Det finns säkert nån serie på Play eller Flixnet att roa sig med under eftermiddagen.





 
 
Hillevi

Hillevi

16 november 2018 12:57

Duktigt gjort med fönstren men nog tycker jag att du skulle låtit bli när betalningen bara blir mer ont. Blommor döljer nosavtrycken! 😊

Hundtur låter mycket bättre och vädret är sannerligen inte novembertungt. Kom just tillbaka efter en skogstur med Kalle - vilket nöje att se honom flyga fram! Tassen är läkt och jägarna verkar färdigskjutna, äsch nu blev det visst fel! Hur som helst var det skönt ute. Fönstertvätt står inte på schemat här för än ser jag ut utan att gnugga titthål!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

16 november 2018 13:17

Du har ingen aning om hur skitiga fönsterna var, men hundnosar finns inte på rutorna, därtill är hundarna för små. Jag måste ju få det klart innan snö och kyla gör det omöjligt. Nu behöver jag ju iaf inte frysa. Det är +10 grader.

Så skönt att Kalle kan få sträcka ut igen, nu när jägarna är färdigskjutna :) och hans tass ok igen.

Jag saknar dig på din blogg, tittar in då och då för att se om du "vaknat".

Men jag tycker att det är trevligt att du hälsar på här.

 
Astrid

Astrid

16 november 2018 13:53

Jag ser att du har lika jobbiga fönster som jag
Tre glas per ruta, jobbigast att skruva upp är det
Jag börjar fundera på att få hjälp med det
Var rädd om dig

http://www.blogg.astridla.com

Kicki Fredlund

16 november 2018 15:21

Dessutom ganska många, för vi har 12 fönster, men man få ta det i den takt som man klarar.

 
Ingrid

Ingrid

16 november 2018 16:06

Jag är väldigt tacksam att jag inte har alla Stenstugus fönster att ta hand om nu. Det är precis lagom med mina.
Hoppas värken ger med sig.
Kram,Ingrid

http://ilevander.blogspot.com

Kicki Fredlund

16 november 2018 16:39

Ja, det förstår jag att du inte saknar Stenstugus alla fönster. Du har precis lagom många och dessutom på lagom höjd.
Värken kommer och går, beroende på vad jag gör.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards