Direktlänk till inlägg 8 november 2018

Vad en miss kan få för konsekvenser

Av Kicki Fredlund - 8 november 2018 09:38

Igår var vi och handlade som vanligt på onsdagar. Vi fick göra det lite tidigare än vanligt för vår hundträningsgrupp har tidigarelagts med en timme till kl 13.


Det duggregnade mer eller mindre mest hela dan, men det var uppehåll hela tiden som vi tränade hundarna i parken. Maya var med på noterna i början, men talar tydligt om när hon inte tycker att det är nån mening med att jobba längre. Vi tragglar lite med apportering


När jag satt vid datorn senare på e.m så kom Triss farande och hässjade som bara den, men eftersom hundarna nyss kört ett race genom rummen efter nån misstänkt mus under golvet så reagerade jag inte så mycket.


Men när jag ytterligare senare började frysa och det drog kallt så gick jag för att sätta på mig en kofta.


Då fick jag se att ytterdörren stod på vid gavel och Triss var inte inne, konstigt nog var Maya det.


Jag hade alltså missat att stänga dörren ordentligt när jag kom från parken, så Triss hade redan varit borta en vända och kommit hem, så det var därför hon hässjat tidigare, men nu hade hon stuckit igen.


Jag ropade och visslade på henne och hon kom farande ganska omgående. Men som hon såg ut!!


Hon var helt slut, hade troligen jagat byns katter. Men vad värre var, hon var kraftigt halt.


Fan! Det far mycket genom huvudet, diskbråck, patella, höften ur led. Eller bara en sträckning?


Hon hade uppenbarligen väldigt ont, gick bredbent, blockhalt på höger bak och krum i ryggen.


Jag var beredd att ringa veterinär nu på morgonen, men tack o lov är hon mycket bättre idag. Hon är ohalt, om än lite stel. Hon är jättetrött, jag fick väcka henne i morse kl 8 för att kolla om jag skulle ringa veterinären.


Förhoppningsvis handlar det om en sträckning.


 

Hon sover igen, sen hon ätit.


Hon kräktes förresten våldsamt två gigantiska högar i går kväll, naturligtvis på en långhårig matta, så nåt jäkelskap hade hon nog satt i sig på sin utflykt.

 
 
Ingrid

Ingrid

8 november 2018 13:47

Hoppas att du slipper åka till veterinär och att Triss återhämtar sig efter rymningen.
Kram, Ingrid

http://ilevander.blogspot.com

Kicki Fredlund

8 november 2018 21:33

Jag slapp veterinären, som tur var.
Kram

 
paula

paula

8 november 2018 13:53

du har nog världens busigaste hundar Kicki! Just detta med att antingen rulla sig i skit eller att stoppa i sig all möjlig sörja, haha, stackars dig vilket sjå du har! Men hon kom snällt hem i alla fall, hoppas nu att hon snart är rask i benen! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

8 november 2018 21:30

Ja, ibland kan man hålla sig för skratt, men oftast bjuder dom på skratt.
Dom sticker inte långt nån av dom när dom sticker, alla katterna finns på vår gata, så det är mest ett rusande på grannarnas tomter.
Hon hade nog bara sträckt sig, för idag är hon som vanligt, men igår hade hon riktigt ont.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

8 november 2018 15:56

Rena rama "Veterinärerna" som jag just tittat på gamla säsonger på. Fast dit, till veternären,alltså, verkar du slippa att åka. Fast vis av erfarenheten blir hon nog inte... det var himla kul så länge det varade, ju. 😊

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

8 november 2018 21:24

Ja, jäkla hund, nog verkade hon ha haft rolig, men jag var livrädd igår att det var nåt riktigt illa, men idag är hon som vanligt igen.

 
Pia

Pia

8 november 2018 19:23

Attans pälsklingar som inte begriper sitt eget bästa. Skönt att det verkar gått bra!

http://https://pimli.se

Kicki Fredlund

8 november 2018 21:20

Igår var jag jätterädd för att det var nåt riktigt allvarligt, men idag syns inga fel.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards