Direktlänk till inlägg 1 november 2018

Det är otroligt.

Av Kicki Fredlund - 1 november 2018 12:04

Det är faktiskt otroligt. Det har visserligen bara gått 3 dagar sedan hundarna injeserades med Cytopoint, men ALLT tasslickande är som bortblåst. Man ska göra en andra vaccinering efter en månad, sen vid behov om/när klådan kommer tillbaka.


Detta borde ju vara något som varje hundägare, som har en allergisk hund, borde prova.


Maya började ju slicka sina tassar redan före ett års ålder, sen har det eskalerat genom åren. Jag hade hoppats att en kastration skulle hjälpa om det låg något hormoniellt bakom, för hon brukade bli sämre under löpen.


Tyvärr var det inte så, för det senaste året har hon haft tratt på sig varje stund som jag inte har uppsikt på henne, då hon slickat tassarna nästan varje vaken stund.


Det var en härlig känsla när jag nu kunnat lägga undan hennes trattar.


Idag ska vi in till Borlänge, det är dags för Berra att få sin akupunkturbehandling mot bältrosen.

 
 
Ingen bild

Rsija

1 november 2018 19:39

Vad fint att ni fått hjälp och att det fungerar. Vi har bara problem med Ellens stressutslag mellan varven. Inte ens de andra tre hundarna vi hade, hade såna här problem.

Kicki Fredlund

2 november 2018 10:36

Jag hoppas att det fortsätter så här bra.
Trots att jag haft så många hundar genom åren, så är Maya den första med allergi.

 
Pia

Pia

1 november 2018 20:01

Låter strålande!

http://pimli.se/blogg

Kicki Fredlund

2 november 2018 08:52

Ja, jag hoppas verkligen att det har ska fungera även över tid.

 
paula

paula

2 november 2018 09:57

Måste kännas toppen att hitta något som verkar fungera! Att behöva ha tratt är det värsta hundar vet...Blinka skulle behöva ett medel så hon slutade slicka sin matte! Varje morgon blir jag nytvättad, o hon ger sig inte innan jag försvinner ner under täcket! Kram och trevlig helg

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

2 november 2018 10:38

För hunden är den sortens slickande iaf bättre, men jag vill inte bli slickad av mina.
Triss skulle gärna vilja.
Nu håller jag tummarna att detta blir en varaktig bättring.
Kram! Trevlig helg till dig också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards