Alla inlägg den 29 september 2018

Av Kicki Fredlund - 29 september 2018 10:03

Vi brukar sällan åka till Hedemora på en lördag för att handla, men idag ska vi det p.g.a diverse orsaker.


En medicin som Berra behöver ändra styrkan på var slut på apoteken både i Avesta och Hedemora, så den måste vi hämta ut idag (skulle finnas redan igår, men då glömde vi att hämta ut den).


Jag klantade till mig och slog sönder mitt vinglas i kristall i går. Jag hade bara ett av den sorten, brukar använda det när det bara är jag som ska ha ett glas. Så var det igår, jag hade fyllt halva glaset med rödvin när jag skickade iväg det över köksgolvet.


Satan i gatan vad jag fick städa, förutom att skura golvet och plocka glasskärvor så fick jag tvätta två köksmattor, varav den ena är 4 m lång, så tvättmaskinen älskar nog inte att ta hand om den. Men en Miele ska ju fixa det mesta.

Vinstänk uppåt alla väggar, kyl och frys. Ja, har man inte jobb så skaffar man sig.


Det innebär att vi ska till sopstationen ochså, vill inte ha glasskärvor i min närhet för hundarnas skull, får passa på att kasta lite annat också, som gamla grillen m.m


Till Granngården ska vi också, köpa en bal toapapper och hundgodis.


Sen avslutar vi på Hemköp, som har en del extrapriser, som gäller, enbart några timmar idag. Laxsida 99 kr/kg och entrecote i bit (800g) 99 kr/kg. Definitivt inget jag brukar köpa, men ska nog göra det idag till det priset.


Tårta ska dom också bjuda på med anledning av deras 60-årsjubileum. Som kuriosa kan nämnas att det var i Borlänge som den första Hemköpsbutiken öppnades, det var bara ett par år innan vi flyttade till Borlänge från Stockholm.


Inatt har vi haft minus 1,3 grader, så där fick min stora dahlia, som just höll på att blomma, knäcken.


 

Jag plockade i alla fall in ett större antal blommor igår, så det räckte att fylla 5 vaser, så de står lite här och var i mitt i övrigt så ostädade hus.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards