Alla inlägg den 4 september 2018

Av Kicki Fredlund - 4 september 2018 16:12

Triss vet att utmärka sig. Vi hade knappt mer än kommit till skogen när hon stack iväg och rullade sig i den äckligaste ruttna svampen.


 

Snacka om äckelpotta. Jag fick torka av henne så gott det gick med mossa.

 

 

Nu har vi gått i den här skogen så länge att det faktiskt börjar tryta på Karl Johan.

 

 

Men jag noterade med förvåning att det kommer en del rödgul trumpetsvamp, trots torkan.

 

   

Nu börjar det bli bad mest varje dag, om hon ändå kunde hålla sig ifrån rullandet i snusk.

 

 

Berra startade med rensningen medan jag badade Triss. Det blev inte så mycket svamp idag, ca 6 liter färdigskuren KJ att lägga på torken.

 

 

Men även lite gulingar.

 

Nu ska vi åka och handla innan dotterm ska hämtas vid tåget halv 6. Vi har inte ätit än, tänkte göra det när Cissi kommit. Extrapris på grillad kycklig på Hemköp, hoppas dom har några kvar. Dessvärre är det ofta slut när dom har sina extrapriser på just grillad kyckling.

Av Kicki Fredlund - 4 september 2018 11:32

Dagarna försvinner med en väldig hastighet. Och jag minns knappt från ena dan till den andra vad jag gjort dan innan.


Men skogen är ju ständigt återkommande och gårdagen var inget undantag.


 

Solen sken mellan träden och det var rofullt att gå i den mjuka mossan, även om det inte fanns nån svamp just här.


Jag har ju tyvärr fått så ont i högra knät, så det hindrar min framfart i skogen. Men konstigt nog känner jag inte alls av den vänstra höften nu (om jag inte vrider till benet av misstag).


 

Den här lilla oskyldiga hunden visar bara att skenet bedrar. Nu börjar dom gamla Karl Johan-svamparna ruttna i skogen och Triss passar på att rulla sig i dom.

 

Fy satan så hon stinker när man ska ha in henne i bilen. En halv hushållsrulle dränkt i vatten tar bara bort det värsta, så det blev bad igen när vi kom hem.


Berra hjälper till att rensa svampen, han har ingenting emot det som tur är, för det är oftast mycket som ska tas reda på och det känner på axlar och rygg.


 

Jag lyckades förresten sälja ett antal påsar med svamp på utställningsdagarna i Högbo, så det var ganska smart av mig att ta med mig torkad svamp dit.

 

 

Jag har aldrig tidigare gjort svamprisotto (konstigt nog), men igår åt vi det och det var jättegott. Naturligtvis gjord på Karl Johan. Ser ju lite rörig ut, men det beror på att jag hade mycket ost i så den blev krämig.

 

På kvällen igår var jag på medlemsmöte på brukshundklubben. Ofta missar jag det när det inte längre är varje månad.


Nu ska vi iväg och rösta, vallokalen är flyttad till skolan här i byn.


Ikväll ska jag hämta dotter Cissi vid tåget i Hedemora, det ska bli trevligt att få ha henne här några dagar.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards