Direktlänk till inlägg 3 september 2018

Högbo dag två

Av Kicki Fredlund - 3 september 2018 09:25

Igår var det en annan sorts väder när jag åkte till Sandviken och Högbo Bruk.


Det var SvenskaDvärgHundsKlubben som var arrangör för utställningen, domare var Dan Eriksson. Det var ovanligt många anmälda frallor, 54 st.


Dimman låg tät över marken och sikten var ofta bara ca 50 m, så det blev att ta det lite lugnt på vägen dit. Berra och Triss stannade åter hemma, det var ju trav på TV mest hela dan.


 

Solen försökte bryta igenom och den kom också till slut, så det blev en skön dag till slut.

 

 

Som alltid börjas det med valparna. Agnetas lilla Nacho (Cherjess Nano) blev tvåa med hp. Flera av hans syskon fanns också på plats. Även hans mamma Cherjess Fame som kom 3:a bästa tik och fick tikcertet.

 

 

Nalle (Travarens Nahar) vann championklassen och blev dessutom bästa hane.

 

 

Lena Janssons fina juniorhane Martin (Daulökkes Rèmy Martin) vann juniorklassen och tog även den här dagen hanhundscertet och han blev 3:a bästa hanhund.

 

 

Här är Lennon (Lennon Can Daus), han som skulle blivit pappa om det blivit nån kull efter Pju.

 

   

Maya uppförde sig riktigt skapligt. Hon kom trea i championklassen och blev sen 4 bästa tik. Men öronen pekade för dagen åt alla håll, vilket också syns på kritiken.

 

 

 

 

Lola (Zecudas X'Press Yourself) hade blivit bästa tik och ställdes nu mot Nalle, där hon drog längsta strået och blev BIR och Nalle BIM. Men jag tror inte att det var ett självklart val, för domaren kollade både länge och väl innan han bestämde sig för placeringen.

 

 

Nalles kritik skäms inte för sig. 

 

Jag är så tacksam att jag fått så fina hundar i mina få kullar (tre st.)

 
 
Hillevi

Hillevi

4 september 2018 07:56

Fin prestation av Maya, det var så många frallor. Öron har man för att vifta med när nu svansen inte duger, så det så!
Nalle är så fin och hans seger faller ju tillbaka på dig också. Grattis till det.

Högbo Bruk är fint - dit var jag på klassresa med min skolklass (femmor) och har även åkt dit ett par gånger till. Vackert ställe att ha hundutställning på.

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

4 september 2018 10:37

Ja Maya är faktiskt ganska jämn och även om hon inte är så "perfekt" (ingen är perfekt) som Triss, så är hon tillräckligt bra.
Att även ha fött upp fina Nalle är så klart en fjäder i hatten.
Håller med om att Högbo Bruk är en bra plats för utställning, dessutom på lagom avstånd med 9 mil.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards