Alla inlägg den 3 september 2018

Av Kicki Fredlund - 3 september 2018 10:15

Trots att jag var jättetrött när jag kom hem från Högbo i går eftermiddag, så var ju hundarna tvungna att komma ut.


D.v.s Maya hade nog fått hjärngympa så hon klarade sig, men Triss hade ju bara varit hemma med Berra.


Travderbyt gick ju igår, jag hann se det när jag kom hem. Vinnaren Maharajah-sonen Who's Who gjorde en enorm prestation när han gick nytt världsrekord för distansen (1.12,0 över 2640m) för 4-åriga hingstar. 


Maten, som jag var tvungen att få i mig innan jag kunde ta mig ut, var snabbt fixad då den bara var att värma.


   

Vi åkte till en skog nära hemma. Just här har man inte kunnat gå tidigare, för det är ett kärr, men i år kan man ta sig fram överallt då allting är uttorkat.

 

 

Faktiskt ser det ut som om det sent omsider blir kantareller i.a.f

 

 

Men Karl Johan, honom springer man fortfarande på.

 

Idag kommer jag inte undan. Jag MÅSTE klippa gräset, om jag väntar längre måste jag nog låna in en lie.


Det (enda ?) som varit bra med sommaren är att gräset inte vuxit och därmed inte behövt klippas så värst ofta, men det har det tagit igen med råge efter regnen på sista tiden.

 

Av Kicki Fredlund - 3 september 2018 09:25

Igår var det en annan sorts väder när jag åkte till Sandviken och Högbo Bruk.


Det var SvenskaDvärgHundsKlubben som var arrangör för utställningen, domare var Dan Eriksson. Det var ovanligt många anmälda frallor, 54 st.


Dimman låg tät över marken och sikten var ofta bara ca 50 m, så det blev att ta det lite lugnt på vägen dit. Berra och Triss stannade åter hemma, det var ju trav på TV mest hela dan.


 

Solen försökte bryta igenom och den kom också till slut, så det blev en skön dag till slut.

 

 

Som alltid börjas det med valparna. Agnetas lilla Nacho (Cherjess Nano) blev tvåa med hp. Flera av hans syskon fanns också på plats. Även hans mamma Cherjess Fame som kom 3:a bästa tik och fick tikcertet.

 

 

Nalle (Travarens Nahar) vann championklassen och blev dessutom bästa hane.

 

 

Lena Janssons fina juniorhane Martin (Daulökkes Rèmy Martin) vann juniorklassen och tog även den här dagen hanhundscertet och han blev 3:a bästa hanhund.

 

 

Här är Lennon (Lennon Can Daus), han som skulle blivit pappa om det blivit nån kull efter Pju.

 

   

Maya uppförde sig riktigt skapligt. Hon kom trea i championklassen och blev sen 4 bästa tik. Men öronen pekade för dagen åt alla håll, vilket också syns på kritiken.

 

 

 

 

Lola (Zecudas X'Press Yourself) hade blivit bästa tik och ställdes nu mot Nalle, där hon drog längsta strået och blev BIR och Nalle BIM. Men jag tror inte att det var ett självklart val, för domaren kollade både länge och väl innan han bestämde sig för placeringen.

 

 

Nalles kritik skäms inte för sig. 

 

Jag är så tacksam att jag fått så fina hundar i mina få kullar (tre st.)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards