Alla inlägg den 28 augusti 2018

Av Kicki Fredlund - 28 augusti 2018 19:27

Jag vaknade alldeles otroligt giktbruten. Värk tamefasen i hela jäkla kroppen. Det blev nog lite för mycket igår.


Dessutom sov jag uselt, det är bara att konstatera nu att fullmånen påverkar min sömn. Var klarvaken och låg och läste mellan kl 01 och 03.30

 

Idag var det ett härligt väder att gå med hundar och svampkorg i skogen. Ca 14 grader och vindstilla, ingen sol, lite regn som snart slutade.


Hundarna var på tårna som bara den, dom började med att spåra tidigare svampplockare, som uppenbarligen gått på samma ställen strax innan. Men den/dom plockarna var tydligen bara ute efter

 gula kantareller, såg lite rens, men hade inte plockat Karl Johan, så dom plockade vi.


 

Hundarna roade sig också med att skala en rutten stam.

   

Dom flängde ocks fram med en funnen björkpinne. Däremellan var det fullt ös och frallarace. 


Jag linkade fram i skogen i sakta mak, fortfarande ont i ryggen och höger knä, trots extra värktabletter.


Fort går det verkligen inte, dessutom blir korgen väldigt tung att bära när den är fylld med Kallar.


 

Fräscha fina citrongula slemskivlingar såg jag, men dom plockar jag inte längre. Vet inte ens om dom heter så längre, det är många svampar som bytit namn sen jag lärde mig sorterna en gång.

 

Jag lagade till en kycklinggryta med KarlJohan, lök och morötter. Sen rensade jag närmare två korgar Kallar, fick lite hjälp på slutet av Berra för jag skulle till Hedemora och posta paket (med torkad svamp) innan posten tömde kl 17.


Strax efter 5 träffade jag Anett på ICA (vi hade kommit överens om det innan). Jag följde med henne till Smedby i Dala Husby och hälsade på Elga.


Elga bor nu i en liten lägenhet, fy så ensamt och deprimerande. Hoppas hon får flytta till ett vårdhem snart, där finns det ju ändå människor omkring henne.


Hon blev glad när jag kom, det märktes tydligt, men något tal har hon inte.


Hon satt uppe i sin rullstol när vi kom, men blev trött och det kom personal som skulle hjälpa henne i säng när vi åkte nån timme senare.

Av Kicki Fredlund - 28 augusti 2018 13:52

Inatt föddes vårt fjärde barnbarnsbarn då Erika och Tobias blev föräldrar igen.


Skönt för Erika att det är över nu, för hon har haft så ont av foglossning och även gått över tiden.


Vi hade en liten förhoppning att det skulle ske på Berras födelsedag 17 augusti.


 

Det blev en liten tös den här gången också.


Stort grattis till Erika och Tobbe!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards