Direktlänk till inlägg 23 augusti 2018

Lite av varje

Av Kicki Fredlund - 23 augusti 2018 20:26

Vi fyllde bilen med sopor och åkte till sopstationen i Hedemora innan vi handlade.


Den här veckan blev det ICA idag isf igår, för det var 10% rabatt i stället för onsdagens 5%, dessutom andra billiga erbjudanden. En karta med 24 ägg för 10 kr t.ex


Efter det åkte vi med hundarna till skogen. Skulle ha plockat lite mer blåbär, men dels började det regna och dels fanns det inte ett blåbär där jag trodde att det skulle finnas. Berra plockade lingon medan jag sökte de blåbär som inte fanns.


 

Naturligtvis blev det svampplockning också. Jag hamnade i lite oländig terräng, men det bekom inte hundarna, men jag hade lite svårt att ta mig fram med ett smärtande knä.


 

En alldeles otroligt stor rotvälta.

 

Berra har ju tappat sin mobil i skogen för ett par månader sen, men det är nästan ett måste att vi båda har mobil med oss när vi går i skogen.


 

Det visade sig att jag hade en av mina första mobiler kvar och sen han fått ett nytt SIMkort, som sattes in i den så har han nu en fungerande telefon utan att behöva köpa en ny.

 

Kerstin och Anders var in en snabbis mot kvällningen och lämnade en blomma till Berra (för att han fyllt år)


Ett annat mer oväntat besök fick vi strax efter, för när det ringde på dörren så visade det sig att det stod en liten 8-årig  tjej utanför dörren, hon ville komma in för hon frös och var blöt, det hade just varit en jätteregnskur.


Jag sa att ska du inte gå hem till dig, men hon sa att det var så långt bort och hon frös, så det var bara att släppa in den lilla, för oss, helt okända tjejen.


Hon gjorde sig hemtam på en gång och medan jag fortsatte att rensa svamp i köket så kröp hon omkring på golvet och lekte med hundarna.


Men när klockan började passera 8 så sa jag att nu får du gå hem till dig, vilket hon också gjorde.


 
 
Ingen bild

Raija

24 augusti 2018 12:10

Samma här med att gå in då och då i din blogg och lösa ikapp en del. Och här läser jag att du som vanligt är flitig i skogen och hittar både det ena och andra. Jag åt Karl Johan svamp förra veckan och då i pasta med spenat och det var gott.

Kicki Fredlund

24 augusti 2018 13:55

Ja, det blir mkt svamp när dom nu finns. Dvs Karl Johan iaf.
Jag funderar på pasta idag faktiskt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards