Direktlänk till inlägg 19 augusti 2018

Annorlunda spårsöndag

Av Kicki Fredlund - 19 augusti 2018 20:41

Vi åkte som vanligt till skogen halv 10 för att träffa spårgänget.


Eva N, som inte varit med på ett tag, hade kommit tidigt så hon hade redan lagt ett spår, med tanke på att hennes Abbe kunde få gå det. Men det blev Maya som fick ta det innan dom andra gick sina spår.

Ett spår som hon dessvärre misslyckades med. Jag bröt sen hon virrat runt och letat spåret ett tag, utan att komma på det rätta.


Det hade gått bär/svampplockare där strax innan.


Berra kom efter sin promenad med Triss, med ett kraftigt blödande finger. 


Han hade skurit sig på svampkniven när han skulle rensa en KarlJohan som han hittat.


Eftersom han äter blodförtunnande medicin så blöder han mer än normalt, från början stod blodet som en mindre fontän.


Jag begrep ju att han måste in till akuten och få fingret sytt, för han hade skurit sig ända in till benet. Med gemensamma krafter hade Maria och övriga hjälpt till med ett första förband, som det dessvärre blödde igenom efter ett tag.


På akuten i Avesta var det hur mycket folk som helst, så vi blev förberedda på en lång väntan.


Jag satt kvar i bilen med hundarna, men gick efter en timme in för att säga att jag kunde åka hem och lämna hundarna hemma och samtidigt hämta pengar, för ingen av oss hade plånbok med oss.


Men då låg han redan på ett rum och hade blivit sydd och väntade på att få en stelkrampspruta och få fingret bandagerat.


Nu tog ju det en timme innan nån kom och fixade det, Men två timmar totalt får väl anses vara fort ändå med tanke på vad dom sagt om att få vänta länge.


 

När vi kom hem blev det pizza, inhämtad från hemmakrogen i Vikmanshyttan.

 

Sen åkte vi till skogen och plockade Karl-Johan, som åter tog hela kvällen att ta reda på.


Det har varit en ganska tryckande värme hela dan, utan att det varit så många grader, ca 20 kanske.


Det kändes som om det skulle bli åska, men varken det eller regn blev det.

 
 
Ingrid

Ingrid

20 augusti 2018 09:23

Ni är verkligen enormt flitiga. Att ni åkte till skogen igen efter det där sjukhusbesöket är beundransvärt.
Här regnar det i dag, men också här är det ganska varmt. Runt 20 grader trots regnet.
Ha en fin måndag!
Kram, Ingrid

http://ilevander.blogspot.com

Kicki Fredlund

20 augusti 2018 09:48

Det var inte så farligt med det. I skogen kan man alltid gå, bara benen bär och det var nog det svåraste, för både Berra och jag har värk i höfterna, jag dessutom ganska rejält ont i ena knät. Men hundarna var glada.
Ha en fin vecka!
Kram

 
Ingen bild

Lena Frick

20 augusti 2018 10:06

Dum kommentar. Jag tar tillbaka den. Gick väldigt snabbt på akuten för er. De två senaste gångerna jag var där tog det över 10 timmar. Så tråkigt att det inte blev några valpar. Hade sett fram mot att ha ngt att skylla på, så jag kunde besöka er. Kramar till er båda. Hoppas fingret läker snart.








Kicki Fredlund

20 augusti 2018 19:04

Jag tog bort den, eftersom du inte gillade den.
Inte måste ni ha nån valpkull här för att komma på besök.
Skulle vara kul om ni kom.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards