Alla inlägg den 18 augusti 2018

Av Kicki Fredlund - 18 augusti 2018 20:00

Idag hade Hedemora Säter tävlingar i appellspår.


Eftersom det var jättelänge sen jag kollade på nån tävling och det dessutom, förutom flera från klubben, även två boxrar anmälda så åkte jag dit ganska tidigt för att träffa folk både i skogen och se se lydnaden på plan.


Vädret var näst intill perfekt, inte för varmt, inte för soligt och en hel del blåst som fläktade.


 

I skogen träffade några som väntade på sin tur till spåret. Kerstin var där och var sällskap till Queensis uppfödare Yvonne, som tävlade med en kullsyster till Queensi.


 

Tävlande, funktionärer och publik i väntan på att lydnaden ska ta sin början.

 

 

Nu var de tävlande igång och publiken är uppmärksam.

 

   

Yvonne med sin Hexa, som var förig och fin.

 

   

Yvonne och Lux, det hade väl inte gått så bra på spåret, men hon var ändå kvar och tog lydnaden som en träning.

 

 

Grillmästaren har tänt grillen och hamburgare skulle snart hamna där.

 

 

Ann-Christins Hiro fick nöja sig med att vara i bilen medan matte var funktionär, både i skogen och på appellplan.

 

Jag passade på att träna Maya lite på plan, jag hade henne med som ensamhund idag, men kunde bara konstatera att hon var måttligt road, som vanligt är dofterna på marken mycket intressantare än en tjatande matte.


Men det skulle varit kul om hon vore det minsta samarbetsvillig, för visst blir jag sugen på tävlingslydnad.


När jag kom hem tog vi en timme i skogen.


 

En liten "transportsträcka" utefter en stig innan vi kom till skog med MASSOR av Karl Johan. 


 

Men det var inte bara svamp i skogen. Jag fattar inte vad folk tänker med när man gör sig av med bildelar mitt i naturen.

 

Nu har flera timmar tillbringats med att ta reda på dagens svampskörd. Torkarna går för högtryck nu.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards