Direktlänk till inlägg 15 augusti 2018

Åh fy fasen vad det KLIAR!

Av Kicki Fredlund - 15 augusti 2018 09:25

Det har varit dåligt med sömn inatt, för fy fasen vad getingsticket på handen har kliat. Jag har rivit som en galning, konstigt att skinnet är helt.


 


Nu är det inte bara vid sticket som det kliar, utan hela handen, som dessutom svullnat upp rejält.

 

  

Igår blev det varma mackor på en del av svampen (jag åt tre, Berra klämde i sig övriga 6 st).

 

 

Resterande svamp förvälldes och kunde sen portioneras i påsar och hamna i frysen.

 

 

Det börjar tryta på hallonen nu, men Berra plockade igår, så det räckte till en hallonkaka som jag just tagit ur ugnen.

 

 

Syrenhortensian, har ynkligt små klasar i år efter torkan, dessutom börjar dom redan skifta till höstens lite rosa färg.

 
 
Astrid

Astrid

15 augusti 2018 15:33

Jisses så du jobbar och står i
Jag har råkat ut för klåda en gång i stort sett på hela kroppen en natt
Jag trodde jag skulle bli tokig
Jag vet inte varför heller
Men vi låg i en stuga till fjälls och ibland har jag funderat om det var någon form av löss från fågel eller något annat djur som bodde i väggen

http://www.blogg.astridla.com

Kicki Fredlund

15 augusti 2018 15:54

Jag jobbar inte alls och står i. Gör bara det jag vill, resten struntar jag i.
Klåda som inte ger sig är rena tortyren.

 
Ingen bild

Raija

15 augusti 2018 15:37

Aj aj, det ser inte fint ut. Jag svullnar upp av knottbett och det klar rejält. Fick kortisontabletter att ta till vid behov. Hoppas det snart blir bättre.

Kicki Fredlund

15 augusti 2018 15:52

Jag såg ju hur du såg ut med dina blåsor på benet.
Det här gör inte ont, men klådan är fruktansvärd och kommer i skov.
Men det ska väl gå över nån gång.

 
Skyttlat

Skyttlat

15 augusti 2018 16:10

Oj så det ser ut! Brukar det bli så när Du blir stucken eller har det blivit värre? Så där blev det inte för mig när jag blev stucken en gång? Glöm inte tabletterna nästa gång Du är i skogen!
Hallonkakan ser jättegod ut. Mackorna också!
Hoppas Du slipper klådan snart? Ha det gott!

http://https://skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

15 augusti 2018 16:16

Jo, jag brukar reagera rätt rejält, gäller även bromsbett.
Den hallonkakan är jättegod och så himla lättgjord.
Ja, den här jäkla klådan vill jag verkligen slippa snarast.

 
Ingrid

Ingrid

15 augusti 2018 18:16

Men så du ser ut Kicki!
Det ser förfärligt ut.
Hoppas att det snart ger med sig. Att du orkar jobba som du gör när du har en så svullen hand.
Krya på dig!
Kram, Ingrid

http://ilevander.blogspot.com

Kicki Fredlund

15 augusti 2018 18:43

Det är inte handikappande med handen, den gör inte ont, men den kliar nåt alldeles förfärligt.
Tack! Den ska nog bli bra tids nog.
Kram

 
Ingen bild

Pia

16 augusti 2018 23:47

Clarityn kan hjälpa bra. Mot alla sorts bett, både mygg, knott och getingar.

Kicki Fredlund

17 augusti 2018 09:07

Ja, men den här gången bara för stunden, sen var klådan där igen. Men nu är handen bra, nästan ingen svullnad kvar och klådan är borta. Tackolov!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards