Direktlänk till inlägg 13 augusti 2018

Blåbär och getingstick

Av Kicki Fredlund - 13 augusti 2018 14:06

Idag fick alla tre hundarna följa med till skogen när vi plockade blåbär.


Vi skulle bara vara borta max en timme och det var inte så himla varmt, trots solsken. I morse var det faktiskt bara 9 grader och nu är det sköna 17 grader.


 

Pju fick vara med en liten stund, sen fick hon sitta i bilen, hon är ju fortfarande konvalicent, men skönt att komma ifrån "valparna" ett tag.

 

 

Triss for omkring som en tok och hittade sen skön svalka i ett nästan torrt kärr.

 

 

Själv var jag klantig nog att sätta ner näven i ett getingbo, blev stucken på två ställen på handen, plus att en rackare kom innanför t-skirten och stack mig i armhålan.

 

 

Jag fick dessutom nån sorts allergisk reaktion och fick blåsor på underarmen.

 

När vi kom hem tog jag både en antihistanmintablett och en kortisontablett, så nu väntar jag på att den jä..la klådan ska lägga sig.


 

Igår, när det regnade för mycket för att åka och spåra, så kom Kerstin hit på 11-fika sen hon varit ensam och spårat med Queensi.

 

 

Pju, som fortsätter att agera skenvalpad får trösta sig med att snutta på Jollys gamla mjukisälg, hon har halva huvudet på älgen i munnen. Men hon får inte ha några saker som hon kan bära som en valp.

 

Nu ska jag ut och rensa dagens blåbär, det blev ca 5 liter igen, trots att vi inte var i skogen en timme ens.


Jag lyssnar samtidigt på en ny bok, Mamma sa att jag inte fick berätta, en sann berättelse av Cathy Glass, nu får jag hålla till godo med bibliotekets utbud, sen gratistiden på två veckor hos Bookbeat gått ut.

 
 
Ingrid

Ingrid

13 augusti 2018 16:15

Hu vilken otur att du fick flera getingstick. Undra på att du fick en allergisk reaktion på det.
Hoppas att det ger med sig så du slipper söka vård.
Kram, Ingrid

http://ilevander.blogspot.com

Kicki Fredlund

13 augusti 2018 19:21

Obehaget av sticken gick över på nolltid med antihistamin och kortison.
Tur att det fanns hemma.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

14 augusti 2018 17:51

Åh! Inte behagligt alls så det var fint och tur att du hade kortison och antihistamin hemma. Det brukar jag också ha, för hundarnas skull, men i förvirringens år 2018 undrar jag var...

Pju ser saligt nöjd ut med sin goa älg!

http://gyllensilver.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards