Direktlänk till inlägg 25 juli 2018

Värme så man storknar

Av Kicki Fredlund - 25 juli 2018 13:55

Det är inte mänskligt med denna värme. Det bara går inte att göra nåt som fordrar den minsta ansträngning. 


 

Hundarna har i alla fall förstånd om att kliva i baljan och kyla ner tassarna då och då.

 

 

Pju orkade tugga tuggben en stund medan vi satt ute och fikade, men mest ligger dom alla tre på de svalaste golven inomhus.

 

 

Landet där jag satt lite potatis är ingen trevlig syn. Blasten gulnar och vissnar. Jag tog upp de första potatisarna idag. Det var godkänd storlek på dom, men inte många under de två stånd som jag grävde fram.

 

Jag orkar inte bära så mycket vatten som behövs från dammen, för att även vattna potatisen.


I morse gick jag 5 vändor (10 vattenkannor), det går åt till blommorna som är viktigare att vattna.


Jag får väl se om den ynkliga tomatplantan i växthuset ger några mogna tomater.

 

 

Million bells är tacksamma, men måste ibland vattnas två ggr per dag.


 

Medan zinnian, trots flitig vattning. har pyttesmå blommor, mot hur dom brukar se ut.

 

 

Floxen verkar tävla om att bli högst i rabatten, för den är jättehög, trots att den inte hör till dom som jag vattnar.

 

Det enda jag gjort idag är att ha plockat in röda vinbär innan fåglarna tagit alla. Det blev bara ett par liter.


Så har jag badat Triss, som fäller hår något alldeles kopiöst.


Nu funderar jag på hur jag ska orka göra nån mat, men jag har ju fixat potatisen, så det får nog bli matjesill och ett kokt ägg.


   

 
 
Ingrid

Ingrid

25 juli 2018 18:35

Ja nog är det varmt alltid och varmare ska det bli i morgon.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

26 juli 2018 09:05

Jag längtar efter helgens utlovade regn.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

25 juli 2018 19:17

Nä, lätt är det inte. Mitt i allt outhärdligt skulle försäkringsbolaget göra en besiktning... Nytt påfund.
Så i denna fruktansvärda värme var det ju bara att städa överallt.

Sen tittade inte besiktningsmannen ens hos hönsen, verkstaden, pumphuset mm för det INGICK inte i ordern. Suckanimej, så många timmar som jag svurit i onödan...

Allt såg bra ut, så det var väl bra att ha på papper då men nu är det verkligen bökigt med pyttelite vatten.

Fast Kalle tyckte att besikningen var jättehimlalajban! 🙌

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

26 juli 2018 09:10

Varför göra en besiktning? Brukar försäkringsbolag göra sånt.
Synd att du blev "tvungen" att städa i värmen, men nu är ju det gjort och allt var tydligen som det skulle, trots att ingen besiktning gjordes på ställen där du trodde den skulle göras.
Så klar att Kalle gillade det hela.

 
paula

paula

26 juli 2018 15:26

Blinka har lärt sig ett nytt ord, dusch! EFter varje promenad vill hon in i duschen, frivilligt, har aldrig hänt förr. Jag duschar hals och mage med ganska svalt vatten en stund. Jag måste ju handla, gå till biblan o sköta ärenden även när det är okristligt varmt. Idag sov jag till tio....i värsta värmen! Utmattad kan man säga. Men lägger mig inte före två. Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards