Alla inlägg den 21 juli 2018

Av Kicki Fredlund - 21 juli 2018 18:42

Jag åkte till Västerås tidigt i morse med Maya. Jag hade sovit uselt, bara ca tre timmar totalt. Ibland är det bara omöjligt att sova. 


Jag var tvungen att gå upp mitt i natten och ta en extra värktablett, för jag hade värk i både höger axel, höger knä och vänster höft, så det gick fasen inte att ligga på nåt vis utan smärta. Oftast har jag mest ont på ett ställe i taget, men i natt var det för jäkligt.


Berra stannade hemma med Triss.


Det var otroligt varmt även i Västerås, ganska soldisigt till en början, senare även mulet och vid halv 

12- tiden kom en sjujäkla regnskur, men den gjorde bara, förutom att många blev blöta, att det blev rena bastun när solen kom tillbaka.


Domare idag var Lisa Molin, som dömde frallor för första gången. Det gjorde hon med den äran tyckte jag. Så långt jag kunde se och begrep så var hon väldigt "rätt ute" med sina placeringar.


En eloge får man ge till Wästmanlands Kennelklubb som nyttjat hela den stora idrottsplatsen till ringarna. Det blev visserligen långt att gå från parkeringen till de ringar som låg längst bort (vilket bl.a. vår ring gjorde.)


Men jag såg inga ringar som satt ihop två och två, vilket innebar att det fanns gott om plats runt om för utställarna, både med tält och utan.


Tack Britt-Marie för att du tog kort på Maya.


   

Tyvärr måste jag "hissa" henne, då hon bara vill ner i gräset med nosen.

 

 

Vi var bara två i championklassen. Maya blev 2:a efter superfina Lola (Zecudas X'Press Yourself)

 

 

 

Bäst i Rasen blev en juniorhane från Ungern Black Pirate Jewell och Bäst i Motsatt kön blev Lola.

 

Jag stannade till i Hedemora på hemvägen och köpte thai mat.  


Nu är det bara att packa om bilen och åka till Västerås i morgon igen, då Dvärghundsklubben står som arrangör för frallorna.


I morgon ska jag plocka upp Pju i Västerås som ska med hem.

Av Kicki Fredlund - 21 juli 2018 18:15

Igår åkte några av oss i spårgänget till Norberg och grattade Marianne, som fyllde 70.


Berra var ju hemma p.g.a magsjuka.


Jag har ju bara varit på hennes nya ställe under vintern, men fick nu se när snön var borta hur jättetrevlig tomt hon har.


Sittplatser med trädgårsmöbler tror jag fanns i alla vädersträcken.


Nu nyttjades den största platsen där hon hade en trevlig paviljong.


Det sjöngs och skålades för 70-åringen.


 

Sen högg vi in på tårtor, denna som har typisk Mariannetext.


 

Och en budabest som Eva bakat, hon gör nog Sveriges godaste. 


  

Vi ser lite avslagna ut, har vi ätit för mycket tårta?


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards