Direktlänk till inlägg 15 juli 2018

Spårträff utan spår och bröllopsdag.

Av Kicki Fredlund - 15 juli 2018 13:12

Vi åkte som vanligt till skogen, men jag hade inga planer på att spåra med Maya.


30 grader är helt enkelt för varmt för en fralla att jobba med nosen.


Det var bara Kerstin, Angelika, Berra och jag som kommit dit.


Medan K och A gick ut spår till varandra så gick Berra och jag och plockade lite blåbär. 


Maya och Triss hade inte nån tanke på att ta det lugnt i värmen, dom busade som sjutton i den snustorra pinnmon, så dammet stod som en sky runt dom och på dom.


Fasen, jag badade ju båda för bara ett par dar sen.


Jag följde med på både Queensis och Selmas spår. Dom är ju duktiga som fixar spåren trots att det är så extremt torrt i marke.


Den här gången var Queensi slarvig och hade för bråttom i spåret, hon missade faktiskt 5 apporter av 8.


Även Selma missade ett par stycken.


 

Nu är det dags att rensa dom små ynkedomarna till blåbär.

 

 

Igår satte vi på taket på paviljongen, så nu kan jag sitta i skugga och rensa.

 

Berra är ute och plockar hallon på häcken. Jag ska göra en hallonkaka till eftermiddagen. Nånting ska vi väl ha att fira med, vi har ju ändå bröllopsdag idag. Den här gången 56 år!



 
 
Skyttlat

Skyttlat

15 juli 2018 16:39

Ett STORT GRATTIS på Bröllopsdagen!
Ett under att någon orkar spåra i den här värmen? Inte konstigt att dom missar pinnarna?
Härligt att få lite skugga på altanen.
Ha en fin söndag!

http://https://kunigundasarv.blogspot.com

Kicki Fredlund

15 juli 2018 18:20

Tack!
Ja, det är duktigt av hundarna att fixa spåren i denna torka.
Skugga fick vi, men med 40 grader på altanen så hjälper det inte med skugga, det är bara att hålla sig inomhus.
Ha en fortsatt fin söndag du me'!

 
paula

paula

15 juli 2018 17:17

Grattis! Jag kommer inte i närheten även om jag skulle räkna ihop alla fyra äktenskap, haha. Va bra det blev med paviljongen, en sommar som denna är den guld värd. Jag plockade nyss hallon, hittade ett ställe alldeles i närheten. Blinka var klok o gick o la sig i skuggan och bara bevakade mig. Men tungt är allt nu, absolut inget är kul, kunde man bara säga att det lättar om ett par dagar skulle det väl gå an, men tvärtom ser man ingen lindring närmaste veckorna! Inte klokt detta! Kram och grattis återigen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

15 juli 2018 18:16

Tack Paula! Vi är nog lite unika som hållit ihop så länge. Jag var ju bara 14 år från början.
Nä fy faan för denna värme, det är rena plågeriet för både två och fyrbenta.
Att du bara orkade plocka hallon, Berra gjorde iofs också det, nära tre liter.
Kram

 
Ingen bild

Bea

15 juli 2018 21:33

Grattis till bröllopsparet !! fantastiskt med alla era år tillsammans. Vi ligger 10 år efter, men är på god väg.
Ha det fint i den hemska värmen ! / Kram på er !/ Bea

Kicki Fredlund

16 juli 2018 11:26

Tack Bea!

Nu börjar det bli svårt att klara av värmen, speciellt för Berra som har hjärtproblem.
Det finns ju ingen stans man kan söka svalka.
Kram!

 
Hillevi

Hillevi

15 juli 2018 23:21

Gratulerar!!! 🎂 Många år har det hunnit att bli och givetvis firas den genom att försmäkta i spårskogen! 😋

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

16 juli 2018 11:28

Tack!
När ska du få snurr på din dator igen? Om det fortfarande är den som gör att jag saknar dina blogginlägg.
Ja försmäkta var/är bara förnamnet. Men var ska sleven vara om inte i grytan, skogen är ju ändå bäst.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards