Alla inlägg den 3 juli 2018

Av Kicki Fredlund - 3 juli 2018 17:49

Synd att man inte är en soldyrkare, då hade man ju fått sitt lystmäte så som den här sommaren börjat och verkar fortsätta.


27-28 grader varmt idag. Jobbigt och för varmt att orka göra så värst mycket i trädgården.


Men det är tacksamt att tvätta, jag har kört en maskin dagligen några dar och det torkar på nolltid.


 

Perfekt att hänga ute och få handukarna härligt kärva att torka sig på.

 

Mitt på dan åkte vi till Borlänge. Åt onyttig mat på MAX, sedan vi pratat bort en stund hos Kristina och Stig-Ove i Romme. Hundarna fick stanna hemma p.g.a värmen


Jag hade dragit upp en massa vintergröna, som jag tog med till Kristina, där finns gott om ytor som kan täckas med den snabbväxande marktäckaren.


 

Förutom träoljan, så köpte vi en ny grill, något mindre än den gamla. Den gamla tappade plötsligt ett sönderrostat ben när jag skulle flytta på den för att komma åt att skura och olja på altanen.

 

Vi köpte också en paviljong, som jag tittade på när vi var i Borlänge senast. Den ska sättas upp på altanen. Vi fick lämna kvar den, för den är för stor att få in i bilen (för långt paket), så jag måste hitta nån vänlig själ som kan köra hem den hit på en släpkärra. Vår förra bil hade drag, men inte den här nya.

 

När vi kom hem var det dags att se på fotboll på TV för Berra. Jag kunde väl inte undgå att ryckas med, trots att jag varken begriper eller är intresserad, Sverige gick till kvartsfinal efter vinsten med 1-0 mot Schweiz och det ska visst vara väldigt stort.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards