Alla inlägg den 29 juni 2018

Av Kicki Fredlund - 29 juni 2018 20:26

Vi kom iväg till Borlänge till slut. Först skurade jag lite till på altanen och ringde arga samtal till Canal Digital.


Hundarna fick en liten kort promenad i Tjärnan på väg in till Borlänge.


Sen var jag in på en himla massa affärer, Ö&B, Rusta, Jysk, IKEA, för att köpa nytt parasoll (bara ett mindre) att ha på altanen. Men det var attan vad det var svårt att hitta nåt, slut överallt, men hittade ett till slut.

Köpte olja till altanen också. Om den blir rengjord klar nån gång.


Vi var även till Kupolen, Berra köpte sig ett par ECCO gympadojor, han har länge velat köpa ett par "riktiga" och sköna.


 

Vi åt på IKEA.

 

På hemvägen blev det en ny promenad i Tjärnan med hundarna.

     

Dom sprang länge med en pinne, det var ett tag sen sist, det har nog varit för varmt för såna aktiviteter, men idag var det bara runt 18 grader.

 

 

Jag hittade årets första blåbär, stora var dom inte, men ändå.

 

Nu är det dags att börja plocka blåbär till morgonfilen. Det har ju varit slut på den varan i frysen i ett par månader.

 





Av Kicki Fredlund - 29 juni 2018 19:45

Vi åkte till Borlänge mitt på dan.


Vi skulle åkt tidigare, men jag var tvungen att ringa ett par arga samtal till Canal Digital innan vi kunde åka. Det tog en dryg timme extra med all väntetid i telefon.


Varför Canal Digital nu igen då?


Som jag skrivit om tidigare, så hade dom missat att ändra mitt abonnemang förra månaden från 359 kr till 229 kr för baspaketet, men det skulle ju ändras nu till 1 juli (en månad för sent men ok då). Dessutom skulle nya avgiften från juli bli 115 kr i 12 månader framåt.


Döm om min förvåning och förbannelse när jag på min sida på Canal Digital, ser att fakturan för juli är på 379 kr, t.o.m 20 kr mer än tidigare. 


Ringer alltså och är förbannad, varvid kvinnan på faktureringsavdelningen säger att fakturan redan är skriven, men att inga pengar kommer att dras idag (29/6) från mitt konto (autogiro).


Men när jag sen går ut på banken och kollar så ser jag att dom visst har dragit pengar för juli månad 379 kr i.s.f 115 kr.


Ilsken som ett bi ringer jag igen, får sitta i telefonkö i 20 minuter och hinner bli än mer förbannad, får naturligtvis inte tag i samma kvinna, utan måste dra hela storyn igen för en ny.


Hon fattade inte hur det hade kunnat bli så, men  på min begäran att pengarna omedelbart skulle återföras till mitt konto, så sa hon att det var ingenting som hon kunde göra. Jag skulle i stället få pengarna krediterade till nästa faktura och mitt abonnemang skulle löpa från 1 augusti i stället.


Men va fan, ska jag ligga ute med deras pengar?


"Aldrig i livet" sa jag, jag är redan blåst på en månad eller två på grund av klantig försäljare. "Mitt nya abonnemang ska gälla som utlovat från 1 juli!! Och jag ska ha skriftligt på det"


Till slut fick jag diktera vad hon skulle skriva till abonnemangsavdelningen och hon läste upp det så jag fick godkänna.


Nu återstår att se om jag får nån skriftlig bekräftelse på det utlovade abonnemanget.


Blir man trött eller blir man trött?





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards