Alla inlägg den 25 juni 2018

Av Kicki Fredlund - 25 juni 2018 19:54

Idag har vi haft så trevligt besök av Felix, som varit hos sin bror Tobias i Borlänge över midsommarhelgen.


Men resan hit den började inte så bra.


Jag skulle hämtat honom vid bussen i Säter halv 12, men bussen hade bara passerat honom utan att stanna vid hållplatsen i Borlänge. När han klagade på busstationen fick han till svar. "Vad kan vi göra åt det, du stod väl på fel plats". Det gjorde han INTE!


Jag fick vända och åka hem, han skulle komma med en buss halv två i stället, men ändrade sig och tog tåget.


Nåt som jag missade, för när han ringde om det så var jag ute och klippte gräset och hade ingen telefon.


Stackars Felix fick vänta i Säter i mer än än timme innan jag hämtade honom.


Då skulle jag samtidigt gå till apoteket och hämta medicin, men där var det stängt till kl 14 p.g.a inbrott.


 

Han fick iaf fika när han kom, även om det blev lite sent.

 

 

Jag lagade till en fläskytterfilé med kantarellsås, som vi satt ute och åt i det sköna vädret.

 

Tyvärr var Felix förkyld, det hade brutit ut just idag, så han snorade som sjutton.


På grund av det tog han en tidigare buss tillbaka till Borlänge än han tänkt. Vi skjutsade till bussen som gick kl 18.


Nu hade apoteket öppnat och jag hann precis in dit innan dom stängde kl 6. Det var redan natten till midsommarafton som inbrottet varit, så fler mediciner var borta, bl.a ett par som jag skulle hämtat ut till Berra.


När vi åkte hem så fick hundarna sin skogspromenad i Tjärnan.


Igår var vi och spårade. Det var bara Kerstin och Queensi som var där, så jag la spår åt henne och Kerstin la spår till Triss.


Båda hundarna var tagna av torkan och missade lite i spåren. Maya missade 2 apporter och Queensi missade 4 av 8. Eftersom båda normalt är duktiga på att plocka apporter, så skyller jag på värmen och torkan (nåt vill man ju gärna skylla på).


Nu har jag sett att det ska bli ännu varmare, med ca 25 grader i morgon.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards