Alla inlägg den 20 juni 2018

Av Kicki Fredlund - 20 juni 2018 16:49

Triss ger en verkligen många skratt under en promenad.


Jag måste nog filma henne nån dag. Hon springer som en tok fram och tillbaka och sprätter samtidigt med bakbenen så dammet ryker om henne. 


Nu är det alla tallkottar på stigarna som "kittlar störtskönt under tassarna".


 

Sen när hon är helt slut så rullar hon i sand och pinnmo

 

   

För att bli av med sanden i ansiktet så rullar hon sig och kör ner nosen i blåbärsris.

 

Igår blev jag tvungen att bada henne i badkaret när vi kom hem, för hon var helt grå. Dessutom fäller hon kopiösa mängder med hår.



 

Men hon var visst inte nöjd med mitt bad av henne, för det var direkt ut på altanen och hoppa i baljan. Jag hann inte med med kameran när hon la sig ner i vattnet.

 

Pju, som nu är hemma i Västerås hos sina ägare, oroade mig härom kvällen. Jag fick samtal om att hon inte var sig lik, varken åt eller drack på en hel dag (pigg igen nu), hon blödde dessutom en aning.


Jag vet ju att tikarna kan både må illa och blöda lite i vecka tre, men det här var dan innan hon gick in i vecka tre, som hon är i nu.


Kan ju alltid hoppas på att det var ett tecken på att hon är dräktig, men lite orolig blir man allt.


Idag har jag varit på VC hos sjukgymnast. Jag har fått övningar att göra både för höfterna och min vänstra arm (som spökat ett tag).


På vårdcentralens korttidsboende var vi och hälsade på Elga. Hon var klart piggare, men det märktes också hur frustrerad hon blir av att inte kunna prata. 


Det blev bara en kort visit, det var inte besökstid när vi kom och det det var dessutom dags för hennes lunch.


ICA stod på tur, där bjöds på sill, varmrökt lax och färskpotatis utanför butiken, och kaffe med kaka inne i butiken, som alltid på onsdagar.


Så blev det en vända till skogen med hundarna. Triss lika knäpp som vanligt i sitt springande.


 

Nu snarkar dom som slagna hjältar vid min sida här vid datorn.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards