Alla inlägg den 17 juni 2018

Av Kicki Fredlund - 17 juni 2018 07:22

I många herrans år har vi haft Canal Digital till våra TV-kanaler.


I april ringde en säljare därifrån och ville erbjuda fler kanaler, men eftersom jag snarare var intresserad av färre kanaler, så fick jag ett erbjudande om ett nytt familjepaket som skulle kosta 229 kr i.s.f de 359 kr som vi betalade.


Jag var ju tacksam, det är ju sällan som nåt blir billigare.


Men eftersom maj månads faktura redan var skickad, så skulle det börja gälla från juni.


När jag nu i juni ser att det är draget 359 kr på autogirot, så blir jag förbannad och ringer upp CD och hotar med att byta bolag.


Då visar det sig att något abonnemang över huvud taget inte var ändrat. Så den jä..a försäljaren hade inte noterat vårt samtal i april.


Dessutom visade det sig att vårt abonnemang löper ut i juni och förlängs automatiskt ett år om man inte själv ändrar. Så om jag inte ringt just nu skulle jag förbundit mig för 359 kr/mån i ytterligare ett år.


Killen jag pratade med nu var också ganska upprörd över sin "kollegas" miss, eller vad man ska kalla det.


Han ville naturligtvis inte mista oss som kund och erbjöd ett än bättre avtal för samma kanalpaket. Så nu ska vi istället för utlovade 229 kr/mån betala 115 kr/mån i 12 månader! 


Dessutom erbjöd han att skicka en ny uppgraderad och bättre box (gratis), då vår är 10 år gammal.


Jag vet inte om man ska skratta eller gråta, dels för att dom har såna marginaler att göra andra priser på och dels för att man själv måste vara så jäkla PÅ för att kolla och åter kolla att saker blir vad som utlovats.


Jag är tacksam att jag fortfarande har skallen i skapligt behåll, men hur många gamla blir inte lurade på både det ena och det andra för att man inte orkar/kan.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards