Direktlänk till inlägg 12 juni 2018

Ingen promenad idag

Av Kicki Fredlund - 12 juni 2018 16:08

Trots en ganska sval f.m så blev det åter så varmt att man nästan storknar.


Jag har försökt att få lite uträttat i trädgården idag, men det känns mest som jag vimsar från det ena stället till det andra utan att det händer nånting.


Jag har grävt lite i torra rabatter. Planterat några småplantor i krukor. Vattnat där gårdagens regn inte kom åt. Jag tömde 10 mm ur regnmätaren. Det förslog ju inte mycket i torkan även om blommorna på altanen flöt i sina ytterkrukor.


Hundarna har varit med ute på tomten i omgångar. Dom busar med sina bollar tills dom är helt slut.


Pju, trots att hon är så vänlig och lättsam, så ÄGER hon sina föremål, boll eller pinne spelar ingen roll, nåde den som försöker ta den ifrån henne.


 

Jag skulle ta kort på Maya när hon låg utslagen i gräset och sov. Trots att jag smög upp köksfönstret för att fota, så nog vaknade hon upp.

 

 

Dom är så söta tillsammans och går så bra ihop Pju och Maya, även om Pju ser nästan lika sur ut som mamma Triss.

 

 

För Triss kan verkligen konsten att se helt ointresserad ut. Hon lyfter inte ens på ögonbrynet när jag pockar på hennes uppmärksamhet för att ta kort på henne.

 

  
Jag har satt några plantor, som jag inhandlade igår, i amplar idag. Dom ser inte så mycket ut för världen, men kommer nog att bättra på sig.

 

Idag blev det ingen promenad ivärmen.


 

Men igår gick jag en längre vända som avslutades på asfalt med kopplade hundar tillbaka till bilen.

 

Nu ska jag strax åka till brukshundklubben, där jag är tisdagsinstruktör i kväll. Jag missade ju att det egentligen var min tisdag förra veckan, men då var vi ju och parade Pju.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards