Direktlänk till inlägg 24 maj 2018

Äntligen!

Av Kicki Fredlund - 24 maj 2018 17:24

Som vi har väntat, men nu äntligen efter 4 månaders väntan har Puw (Travarens Next Time) börjat löpa.


Det var 10 månader sen senaste löpet. Jag hade ju hoppats på vårvalpar, men nu får vi sikta in oss på hösvalpar i stället om det går som det ska.


 

Puw, eller Pju, jag har aldrig kommit på hur hennes namn egentligen ska stavas.

 

Det blev i allafall löp innan hon fyllde 3 år, vilket hon gör 30 maj.


Idag har vi köat på ICA i Hedemora. Jag har aldrig sett såå mycket folk i en affär tidigare. Dom hade massor av extrapriser som var värda namnet. Bl.a en karta med 24 ägg för 10 kr.


Utanför bjöds på grillad flintastek med potatissallad i polarbröd. Inne i butiken kaffe med glasstårta.


Trots att jag bakar själv så kunde jag inte motstå att köpa deras jättestora kanelbullar för 3 kr/st (ord. pris 8.90/st


Men det tog evigheters evigheter, först att hitta en parkeringsplats på den absolut knökfulla parkeringen (folk parkerade utefter vägen också). Sen att komma fram till kassan, när köerna till de 5 kassorna gick så långt bak man kunde gå utan att hamna inne hos personalen i chark/delikatessdisken.


På f.m hann jag måla lite innan det blev för varmt. När vi kom hem från Hedemora var det 39 grader på altanen, så det var bara att hålla sig inne.


Berra har tvättat snickerierna på bron vid entrén.


Nu har jag nyss badat hundarna, jag blev förvånad att dom var så skitiga, men dom har väl rullat i jorden under syrenerna.


På lördag är det dags för utställning (Maya), då vi ska åka till Gimo, det blir den första längre körningen jag gör på ett par år (19 mil) får se hur benet klarar det. Jag har i.a.f farthållare på nya bilen, så jag kan vila benet ibland.


 
 
Skyttlat

Skyttlat

25 maj 2018 18:11

Ursäkta, men jag måste skratta när jag såg diskussionen på Fb om hennes namn. Var det Pju, Puw eller Pew hon hette? ;D
Roligt om det tar sig! Lycka till med parningen!
Hoppas Du inte somnar på utställningen eller på vägen dit imorgon? Jobbigt med så lite sömn. Lyckospark i baken till imorgon!
Ha det så gott och kram! ♥

http://https://skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

27 maj 2018 08:27

Ja, det är många bud på hennes namn, det uttalas ju Pju, men jag brukar stava det Pew.
Jag var verkligen trött när jag körde till Gimo kl 6 på morgonen. Men sen hade jag all anledning att piggna till för det gick otroligt bra på utställningen. Nalle BIR och storasyster Maya BIM!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards