Alla inlägg den 17 maj 2018

Av Kicki Fredlund - 17 maj 2018 17:17

Hade tid på Falu lasarett kl 2 för att få mitt Zometadropp.


 

I ett kalt och ganska opersonligt rum blir man sittande en dryg halvtimme, som är den tid droppat tar.

 

 

Dessutom ganska obekvämt att sitta med armen på ett hårt armstöd. 

 

Men nu var det den näst sista behandligen, den sista blir i november.


På hemvägen stannade vi i Borlänge och åt onyttig mat på Burger King.


Hundarna hade redan fått en rejäl promenad i Tjärnan på väg in till Falun.


Vi stannade också till hos en snickare och lämnade mallar till Grythyttestolarna, som behöver rustas upp med några nya brädor.


Igår köpte jag olja och färg till stolarna, hade sån tur att affären hade 30% rabatt på all färg just denna vecka. Så där sparade jag in drygt ett par hundralappar.


Det enormt varma vädret har tagit lite paus. Idag är det bara ca 15 grader och kraftig blåst. Det kom t.o.m lite regn.

 

"Åh vad tråkigt det är!"



Av Kicki Fredlund - 17 maj 2018 10:50

Jag hade ju läkartid igår för att få en remiss till röntgen för min vänstra höft.


Har ju haft jätteont senaste veckorna, även med vilovärk. Men de senaste dagarna har jag varit  princip symptomfri. Höften har inte ens hakat upp sig när jag reser mig från en stol (nåt som annars skett flera gånger om dagen)


Så när läkaren kollade, så hade jag inte det minsta ont. Det var ju lite snopet, men jättebra så klart att jag var bättre, för stunden iaf.


Men  röntgenremiss fick jag och även ska även börja med sjukgymnastik för att stärka musklerna innan en ev. framtida operation.


Vi passade på att äta "på stan" när vi ändå var där i lunchtid. 


Sen rensade jag ogräs längs stenplattorna och svettades i den enorma hettan, så 10 i 5 gick jag in för att duscha och svalka mig.


kom jag på att det var onsdag och jag hade valpkurs. Jädrans så bråttom det blev. Det hade just varit snyggt om jag missat den. Jag skulle dessutom vara där tidigare, då en ny valpägare skulle komma för första gången och behövde få lite genomgång innan övriga kom kl 6.


 

Det var två nya bekanskaper som kom den här kvällen. Lilla Leia 12 veckor av rasen Tibetansk spaniel.

(Det får bli en rättelse här, det är en Tibetansk terrier)

 

 

Och sötnosen Tyson, chihuahua 4 månader.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards