Alla inlägg den 8 maj 2018

Av Kicki Fredlund - 8 maj 2018 21:13

Ja, jag hinner dåligt med bloggen just nu. Dessvärre också dålig på att besöka mina bloggvänner, men jag kommer snart igen.


Sommaren har ju gått till anfall fullt ut, med minst 20 grader varmt idag. Så det är bara att försöka hinna så mycket man kan och orkar nu när det torkat upp i gräsmatta och rabatter.


Igår (måndag) blev jag angenämt överraskad när Hedemora energi la en ny sil till kranen i brevlådan, istället för den som blev förstörd efter det sandiga vattnet förra veckan.


För att slippa stå och baka bullar i värmen så bakade jag kubbar i går morse, som både är enkelt och går fort.


Men om det var kubbarna fel (jag åt nog för många) eller inte, men inatt hade jag kolik ett par timmar mellan kl 01 och 03. Somnade igen först framåt 4 på morgonen.


Igår var det medlemsmöte på klubben på kvällen.Jag hämtade upp Kerstin så vi gjorde sällskap dit.


Det handlar ju en del om utställningen som klubben ska ha den 2 juni. Jag har ingen aning om hur många anmälningar det är, men anmälningstiden är förlängd något.


 

Började rensa igår och har fortsatt idag.

 

 

Jag älskar den skira grönska som nu fullkomligt exploderar.

 

 

Men det här är ingen trevlig syn, så mycket att rensa längs stenplattorna.

 

 

Hundarna har varit med oss ute och busat med sina bollar, då blir man både varm och törstig.

Triss lägger sig gärna ner i baljan, men jag hann inte med med kameran.

 

 

En liten bukett blommor hamnade på bordet, nu behöver jag inte köpa tulpaner. För blommor av något slag vill jag gärna ha.

 

 

Dahliorna växer på sig som dom ska, men än vågar jag inte plantera ut dom.

 

 

"Vadå? Jag tigger väl inte vid fikabordet?"

 

 

Idag har jag tillbringar många timmar med att pussla ihop ett växthus, som vi köpte för några månader sen. Men va fasen det saknade två stänger som ska sitta i mitten högst upp innan man kan sätta dit rören till taket.

 

Jag har ringt till han som byggt om vår hundbur, han skulle fixa till ett par rör till i morgon.

 

Berra har också varit aktiv i två dagar, krattat och sågat ved. Han får troligen lida för det i morgon.


Jag borde förberett valpkursen som jag ska starta i morgon kväll, men jag får väl göra det i morgon på dan.


Klockan är i det närmaste 22 nu och det är 15,5 grader varmt ute!

 

 

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards