Direktlänk till inlägg 2 maj 2018

Inte så skönt väder

Av Kicki Fredlund - 2 maj 2018 15:50

Nu saknar jag aprils alla varma soliga dagar som fick snön att smälta i rekordfart.


Vi har visserligen inga minusgrader på natten, men det är bara runt 7 grader varmt på dan och blåsigt, grått och i största allmänhet ruggigt.


Vi var in till Hedemora och postade, sedan jag paketerat några blomskott som jag sålt på Tradera.


Jag blev helt chockad när jag fick så bra betalt för två skott av blomsterlönn.


 

Jag hade lagt ut två såna här rotade skott för 25 kr. Fick 115 kr för det ena och 160 kr för det andra!

 

 

Det är ju en gammal mormorsblomma, som jag aldrig sett i affärer. Söt är ju blomman, men det är ju en ganska enkel växt.


På vägen in till Hedemora stannade vi till hos Kerstin och Anders på f.m.-fika


När vi uträttat det vi skulle så åkte vi till skogen med hundarna.


   

Att dom alltid ska bita i pinnen från olika håll, då går det ju inte att bära den, eller att båda ska bita på den exakt på samma ställe.


 

Men annars blev det mycket spring upp och ner för det här extremt branta skogspartiet. Jag behöver sätta lite mer muskler på dom efter den snörika vintern, när det blivit lite si och så med motioneringen.

 

   

Sötnöten Maya!


Idag har jag bokat bord till på lördag då hembygdsföreningen i Vikmanshyttan har loppis (bl.a.) vid Bruksmuseet.


Det är ju utlovat fint väder till helgen, så man får väl hoppas att det blir så.


När vi kom hem från Hedemora och jag skulle laga mat så bara fräste det ut grus och smutsbrunt vatten ur kranen. 


Fan också! Inte heller den här gången har vi fått någon info om att en vattenläcka skule lagas. Förra gången fick Hedemora Energi stå för byte av duscharmatur i badrummet.


Den här gången blev det nog bara en igenproppad sil och den är ju ganska billig att köpa ny.



 
 
Astrid

Astrid

2 maj 2018 16:47

Finns inget värre än att vara utan vatten
Kul när människor uppskattar och betalar mer
Jag hade den färgen och en gul för jättelänge sedan
De är ju jättefina
Nu måste jag lägga in din länkadress på min blogg

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

Kicki Fredlund

3 maj 2018 08:44

Vatten fanns ju, men det var så skitigt, nu har jag fått rensa silar, men en gick inte att fixa, får köpa en ny.
Jag gillar blomsterlönnen, kanske för att det är en så gammal växt.

 
Hillevi

Hillevi

3 maj 2018 20:00

Sötnötter är de båda två, Triss och Maya och så skönt att det blivit bart även i dina skogar.
Fin blomma, ny för mig. Du vet hur du ska göra dig rik, du! Fast det kan ju behövas när vattnet ställer till det. 😱

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

4 maj 2018 17:49

Ja, ibland är dom faktiskt det, sötnötter.
Nu är det härligt att kunna gå som man vill i skogen.
Blomsterlönnen är en sån där typisk blomma som stod i "alla" hem förr på världen. Lätt att föröka med sticklingar.
Fattigpensionär som man är tar man alla tillfällen i akt att bättra på ekonomin.
Vattnet ställde inte till det så mycket mer än att jag blev förbannad som inte blivit upplyst innan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards