Alla inlägg den 6 april 2018

Av Kicki Fredlund - 6 april 2018 09:36

Efter 5  års uppehåll! Så började jag igår att väva igen på mattan som sitter i vävstolen.


 

Det var väl inte alldeles enkelt att komma på hur jag blandat färgerna, men de låg ändå kvar på bordet där jag lämnade det hela i januari 2013!

 

 

Men så pass klyftig hade jag ändå varit att jag knutit ihop de 4 variationerna till den gråa mattan och även skrivit i blocket i vilken ordning de skulle in och i hur breda stycken.

 

Jag satte igång att väva när jag fått ordning på trasorna, fasen det var ju kul. Det fick bli 10-15 cm, sen ska jag fortsätta idag. Att lyssna på en ljudbok samtidigt är bara så perfekt. Just nu Innan snön faller av Helena Kubicek Boye, den utspelar sig på Säters mentalsjukhus.


Vädret är av det mindre trevliga slaget. Mer eller mindre regn hela dan igår, snöblandat regn i morse, men det är flera dygn sen som det var minusgrader (både natt och dag) +1,5 just nu.


Det innebär dessvärre att det inte finns nån lämplig plats att gå med hundarna, inte på sjön och inte nån annanstans heller där det är snö, för nu finns ingen skare kvar för hundarna att gå på.


Alltså får vi gå längs vägarna, fy så trist tycker jag, men Maya och Triss tycker nog att det är ganska spännande med alla dofter.


   

Det står flera fina gamla villor utmed promenaden, jag tycker om den typen av hus med brutna tak. Det är gamla disponentbostäder efter brukets tid. 


Jag pratade med A igår, när hon var på väg hem från Uppsala där hon hälsat på sin mamma.

Det lät inte alls bra, stroken som E har fått har gjort henne förlamad i höger arm och hon kan inte prata. Hoppas vid gud att det är något som släpper, för annars vet jag att E hellre vill dö. Vi har pratat så många gånger om döden, så där vet jag vad hon vill.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards