Direktlänk till inlägg 5 april 2018

Snöras

Av Kicki Fredlund - 5 april 2018 11:55

Vilka snöras det är från taken nu. Hela huset vibrerar när det brakar loss och Maya skäller och undrar vad som står på.


Det har regnat både igår och idag, så nu händer det saker med snön.


 

På altanen är nu drivan efter takrasen mer än meterdjup.

 

 

Jag tog kort på taket från vävrummet och det är inte mycket kvar som ska ner (på den sidan av taket i.a.f.),

 

 

Jag kollade också min matta i vävstolen som skulle varit klar för 5!! år sen. Jag borde faktiskt sätta mig och väva klart den.

 

Det var meningen att jag skulle göra två lika att ha i hallen nere, men, men...

 

Igår var vi in en vända till Hedemora, även om vi inte behövde göra fler inköp än mjölk, påskens mat räcker ett tag till. Men Berra skulle till VC för provtagning och sen fick vi gofika hemma hos Kerstin på vägen hem.


Det regnade så häftigt att hundarna blev blåsta på sin promenad.


På kvällen fick jag ett oroande samtal, då jag fick veta att en av mina äldsta vänner fått en stroke på dagen och fått ambulansfärd till Uppsala för operation.


Jag får vänta till i kväll, när hennes anhöraga varit där, för att höra hur illa det är.

 
 
Ingrid

Ingrid

5 april 2018 13:27

Vi börjar komma upp i den ålder då bekanta; både vänner och kändisar, lämnar oss, det är tydligt. Jag bävar nästan när jag öppnar GA på morgnarna och kollar familjesidan. Vem är det i dag?
Ha det gott!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

6 april 2018 08:58

Ja, fy sjutton vad många som gått bort, för mig mer eller mindre kända. En äldre kusin dog förra veckan.
Nu oroas jag så för min vän, för vid dotterns besök igår så kunde hon inte prata.
Kram

 
Ingen bild

Kerstim

5 april 2018 13:32

Jättefin matta du börjat på,den skall du väl göra klar fina färger i mattan,lite tåliga färger när man har hundar,det är ju så fint med trasmattor.

Kicki Fredlund

6 april 2018 08:55

Jag har tänkt, varje gång jag sett dina fina mattor på FB att jag borde väva klart.
Igår äntligen gjorde jag slag i saken och fortsatte på mattan, en vila på 5 år var väl ändå lite för länge. Jag gillar verkligen trasmattor, så var ligger problemet kan man ju undra.

 
Ingen bild

Ann-Marie

5 april 2018 17:18

Vilken vacker matta, den måste du göra färdig. Är så förtjust i trasmattor, jag har många som en vän har vävt till mig av kläder och påslakan som jag lämnat till henne.
Har alltid sagt att när jag blir pensionär då ska jag lära mig väva.Jag samlade flera säckar med kläder och annat tyg under flera år. Har haft ont i höger arm men ändå hoppats att få rätt medicin. Hösten o vintern har smärtorna varit vidriga så jag lämnade bort alla tilltänkta trasor och övergav tanken på att väva. För några veckor sedan brast 2 senor av. Nu har jag inte så ont längre men armen är ur funktion.De 2 senor som är kvar skall till viss del kunna träda in med träning. Så så var det med det. Tur att jag har Baxter som ser till att promenaderna blir av.
En jobbig vinter har ni haft inte så lätt för de kortbenta i all snö ni fått.Det blir nog en fantastisk sommar efter detta.
Hälsningar Ann-Marie o Baxter

Kicki Fredlund

6 april 2018 08:51

Trevligt att du hör av dig emellanåt.
Fy så tråkigt med arm, men kanske du kan träna upp den nu, sen senorna gått av.
Jag tänkte som du innan, när jag blir pensionär ska jag köpa vävstol och börja väva mattor. Men varför vänta? Så jag köpte en började på en gång.
För 10-15 år sen vävde jag många. Jag gillar att klippa mattrasor, känna igen kläder och annat i mattorna. Jag har en matta här på golvet där jag sitter nu med rester av en klänning som min mamma hade, så klart att jag tänker på henne då jag tittar på mattan.
Men för 5 år sen vart det tvärstopp med vävandet, fick ont i handlederna och datorn, bloggen och internetet tog den tiden i stället.

Men faktum är att igår började jag igen, så nu ska jag iaf göra mattan klar som sitter i, kanske en till lika om det går bra, för det var meningen att jag skulle göra två till hallen.
Här har vi snöblandat regn idag, men det tar nog en del på snön.

 
paula

paula

5 april 2018 22:50

Hej, jag blev mer chockad av Lill-Babs bortgång än jag själv förstår för jag hade inte mycket till relation till henne egentligen. Men, så var det, gick o tänkte på henne till och från ett par dagar. Nog är livet märkligt.
Det du inte behövt på åtta år lär du knappast behöva nu heller! Prylar har aldrig gjort mig lycklig, så jag flyttar ju med lätt bagage. Och ännu mer sovrar jag nu, det känns skönt, enda sättet en annan kan banta på! Tycker du ska binda fast dig själv vid vävstolen så den vackra mattan blir klar! Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

6 april 2018 08:41

Jag tänker också mkt på Lill-Babs, det var så oväntat eftersom hon var så otroligt aktiv.
Men än värre är det med min goda vän som fått en stroke. Hennes dotter var till Uppsala igår och det såg inte bra ut (just nu iaf) Talet var borta höger arm förlamad. Jag vet att Elga hellre dör än att få leva så.
Jag började att väva på mattan igår! Kors i taket!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards