Alla inlägg under mars 2018

Av Kicki Fredlund - 3 mars 2018 15:18

Igår åkte vi till Norberg med köksgeråd i ett par kartonger till Marianne, som hittat ett nytt boende.


Bl.a hade jag en gammal "finservis" i massor av delar, som jag köpt på auktion för många år sen men aldrig använt. Marianne tyckte om den, så vad var lämpligare än att hon fick den.


 

En liten söt stuga med inhägnad tomt, även vatten och avlopp som hon varit utan sen hennes hus brann ner.

 

 

Dessutom en gäststuga på tomten. Hon kommer få bjuda på middag med övernattning i sommar.  


Idag har det inte varit så kallt ca -3 grader. Det blev en promenad över till andra sidan sjön med hundarna. Det fanns både fiskare och hundar på isen, men inget som mina fick syn på, så dom kunde vara lösa hela tiden.


Jag provade att ta sparken, på dom nu ganska fasta skoterspåren, men det gick inte så bra det skar igenom, så det fick bli att gå.


Dessvärre snöar det lite, igen!! Kan det inte få sluta nu?


På f.m har jag fotat lite porslin som ska ut på Tradera, nu har jag legat lågt ett tag med försäljningar där.


 

Jag har några delar Old Höganäs, bl.a dessa assietter.

 

Jag lagade kycklinggryta på en filé + wokgrönsaker kryddad med röd currypasta och chiliflake. Blev lagom varm av den efter promenaden.


Hundarna sover som slagna hjältar och Berra kollar V75 på TV. Jag får väl kolla ett avsnitt av Homeland på datorn. Jag har kommit fram till säsong 4 nu.

Av Kicki Fredlund - 2 mars 2018 10:36

Inte här i.a.f Fy attan så kallt det är nu varenda dag! Det finns så klart dom som har det värre, men runt -14 och blåst är bara för mycket för mig och Berra, han får ju dessutom ont i bröstet (hjärtat) när det är kallt.


 

Promenader på sjön blir det ändå, trots kyla och snålblåst.

 

 

Hade tänkt gå över till andra sidan sjön, som jag brukar, men där gick det en människa med hund, så jag valde det här hållet i stället längs med sjön, inte mycket bättre det, för där framme var det folk.

 

 

Men för hundarna kvittar det lika, dom springer dit jag går, även om jag vänder om stup i kvarten

 

 

Igår fick jag se att Maya dessvärre tappat en framtand.

 

Det kan tänkas att dom rykit ihop om tuggbenen när dom var på hotell, för Triss har ett litet sår vid ögat. 


Jag vet inte om man måste ha intyg till utställningar nu, men dom borde ju förstå att hon inte haft tandbortfall tidigare, för då skulle hon väl inte blivit champion.


Om vädret blir bara lite mildare så ska vi åka och handla och sen åka med saker till Marianne, som nu har hittat ett nytt boende (med vatten och avlopp).

Av Kicki Fredlund - 1 mars 2018 10:31

Idag är det 1 mars oh man borde vara en bit närmare våren.


Men så är det absolut inte. Det är fortfarande kallt -11 i morse.


Det var vansinnigt blåsigt och iskallt att gå med hundarna på sjön igår, jag får se hur jag gör idag, det kanske bara blir en tråkig promenad i byn.


Vi har ju varit hemma ett par dagar nu efter resan till Göteborg. Eftersom vi stannade en extra dag så hann vi få träffa Emelie och Henric lite mer och även se deras lägenhet.


På söndagen kom Emelie och hämtade oss vid Cissis lägenhet.


Lägenheten var stor och luftig, men konstig planering i mitt tycke. Man kom i princip rakt in i köket från ytterdörren. Den svarta tavlan bakom Emelie har dom själva satt dit, för där var en dörr in till sovrummet.


Emelie bjöd på hembakade semlor och äppelpaj med vaniljsås.

 

En otroligt stor balkong, det är mindre än halva som syns på den här bilden. I flera pallkragar hade de haft odlingar i somras.


I måndags mitt på dan startade vi vår hemresa. Det gick bra, men lite åksjuk blev jag trots att jag tagit en tablett.


   

Den här gången med byte i Katrineholm, som väl är den vanligaste rutten till Hedemora. Fram till nästa byte i Sala var det som rena mjölktåget med stopp vid var och varannan station.

 

 

Berra fick fika ensam, jag stod över p.g.a illamående.

 

Annars var det enkelt att åka tåg, jag har ju inte gjort det på evigheters evigheter. SJ skötte sig perfekt och höll tiderna på minuten.


Idag har vi börjat med 5-2 dieten. Jag ställde mig på vågen i morse när jag duschat, så nu har jag en startvikt, sen får vi se vad som händer.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards