Direktlänk till inlägg 18 mars 2018

Temperaturen stiger snabbt (som tur är)

Av Kicki Fredlund - 18 mars 2018 09:32

Med tanke på att temperaturen i flera nätter varit närmare -20 grader, så är det en himla tur att graderna stiger så snabbt med solens hjälp.


Det var minus 16 när jag gick upp klockan 7 och redan nu, ett par timmar senare är det bara minus 2.


Igår blåste det visserligen ganska mkt när jag gick med hundarna på sjön.


 

Eftersom skaren i skoterspåren håller fint att gå i så knallade vi över sjön och upp i skogen på andra sidan.

 

 

Det är fler än jag som går här, så hundarna har en hel del att nosa på och undersöka.

 

 

Trots att kalhygget är så fult normalt, så blir det ett ganska vackert landskap i snö.


I bakgrunden skymtar Karttjärnsbacken, som tidigare (innan vi flyttat till Vikmanshyttan) var en aktiv skidbacke med både lift och servering.


Jag har gjort kubbar på morgonen, hade inte tillräckligt med mjölk för att baka bullar, men det står på tur vilken dag som helst.


På Tradera har jag auktioner som går ut idag, så det är bara att hålla tummarna att jag blir av med lite också.


Jag har en gammal jättefin engelsk matservis i ca 40 delar, som jag köpt på auktion för många år sen, men jag tvivlar på att det går att sälja hela servisen i ett stycke, den är ju jättetung, så nu funderar jag på att lägga ut den i delar.


 

Jag har provat att bjuda ut några assietter, som egentligen hör till kaffekopparna i samma servis. 


 
 
Ingrid

Ingrid

18 mars 2018 11:58

-13,9 har vi haft som kallast och just nu är det -2 grader. Fasligt vilken vinter det blev i år. Det skulle inte förvåna mig om våren och sommaren blir eländiga också. Jag tror att vi går mot istid och inte alls någon global uppvärmning.
Trevlig söndag!
Kram, Ingri

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

18 mars 2018 15:39

Nä, nu får vi hoppas att våren, när den nu kommer, blir varm och sommaren toppenskön.
Nån kompensation måste vi väl ändå få för den här extremt snörika vintern.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards