Alla inlägg den 10 mars 2018

Av Kicki Fredlund - 10 mars 2018 14:36

Idag har det varit mildväder. Faktiskt + 1 grad. 


Jag gjorde kubbar på f.m (snabbaste baket) för det var tvärslut på bullarna.


Sen badade jag hundarna, skulle ha gjor det för länge sen, men nu blev det i.a.f av.


Skitont i ryggen och dessa två saker gjorde inte saken bättre.


Promenaden  på sjön var ingen höjdare, moddigt och slaskigt. Vattnet trängde upp på flera ställen.


Jag hade täcken på hundarna, för dom hade inte torkat helt efter morgonens bad. Annars har jag nästan aldrig täcken på och jag undrar ofta varför det är så vanligt att folk har täcke på sina hundar när dom är ute. Dom rör ju på sig och håller sig varma. Undantag finns naturligtvis för hundar som har extra behov av täckets värme, men hur många är det?


 

Vid slogboden var det folk som picknickade. Eftersom golden var en vänlig hane så tyckte ägaren att jag kunde släppa mina.


Triss upprörd som vanligt, så jag lämnade platsen och gick ut på sjön i hopp om att hon skulle komma efter. 


 

Det dröjde innan hon kom, men till slut hade jag båda med mig och dom kunde busa med varandra.

 

 

På hemvägen kopplade jag Triss, men Maya fick hälsa på sin nyfunna bekantskap, hon var väl inte alldeles snabb att komma tillbaka till mig, men hon kom ändå.

 

 

Genom altanens dörrfönster tog jag kort på den här gigantiska istappen, i dag droppade det om den i det milda vädret.

 

 

Jag undrar om den här cypressen nånsin kommer att resa sig igen? en av grenarna (som inte syns här) har lagt sig över torkställningen. Jag vet inte om ställningen klarat sig, för dit ut tar jag mig inte.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards