Alla inlägg den 8 mars 2018

Av Kicki Fredlund - 8 mars 2018 13:23

Jag tänkte att det skulle bli skönt att ta en skapligt lång promenad med hundarna på sjön.


Det var bara -1 grad, men fy fanken så det blåste. 


Vi var ju "lovade" snö idag, men inte sjutton ville jag ha det i form av små äckliga kulor, som mest liknade hagel, som piskade mig i ansiktet.


Det gick en man med en större hund på sjön när jag kom dit, men eftersom han var ett par hundra meter ifrån mig och inte på väg åt samma håll så släppte jag mina hundar.


Men nog sjutton såg dom hunden och sprang ditåt. Den större hunde (labbestorlek ungefär) såg även mina och kom till mötes.


Men det hela gick bara bra, jag fortsatte att gå och hoppades att mina skulle komma, vilket de också gjorde. Ingen av hundarna var intresserade, eller vågade, gå fram till varandra.


Men dom sprang tillbaka efter den andra hunden när den lämnade sjön, Maya sprang nog 150 m, men inte heller nu fram till den andra hunden.


Bra att veta att mina hundar inte går fram. Hunden var en äldre tik, enligt ägaren inte så intresserad av andra hundar.


Jag borde plockat kameran ur fickan för bildbevis, men jag var så inne i att bara gå ifrån dom.


Idag är det 5-2 igen. Jag kommer att ställa mig på vågen en dag i veckan. Idag efter första veckan var viktminskningen 5 hg för både Berra och mig. Lagom takt om det håller i sig.


Jag klarar t.o.m att dricka 11-kaffet uten fikabröd!!


Vi åt ju grillad kyckling igår (lår och vingar), så idag blir det sallad (utan dressing) på bröstfiléerna (skinnet borttaget)


I morse satt jag och skrev en kalorilista på de livsmedel som vi oftast äter. Det blir till att väga maten innan man lärt sig hur mycket man kan ta för att inte kliva över 500 kcal/dag (600 för Berra)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards