Alla inlägg den 19 februari 2018

Av Kicki Fredlund - 19 februari 2018 10:02

Igår hade brukshundklubben Hedemora-Säter årsmöte kl 15.


Men innan dess var vi till Regina och förmiddagsfikade. Jag tog med fikabröd, för hon är mitt uppe i en flytt.


Inte så långt, bara till en liten stuga på tomten. Dessvärre har hon och Jerker separerat.


 

Ginas syster Siggela och pappa Conny har kommit upp från Stockholm över helgen för att hjälpa till med flytten. 

 

 

Stugan är liten, bara ett rum och kök, men väldigt trevlig.


 

Mina vaniljhorn uppskattades även här.

 

Hundarna fick stanna hemma medan vi åkte till Regina. Men sen tog jag en promenad på sjön med dom.


   

Den här gången var det fiskare på sjön. deras ryggsäckar syns i bakgrunden.


Det innebar att jag kunde få reda på hur tjock isen var under snön. Den var hela ca 50 cm, ganska ofarligt att gå på den alltså.


Årsmötet avklarades smärtfritt. Flera avtackningar och prisutdelningar som vanligt. Några gratulerades även för att de fyllt jämnt under fjolåret.


 

Klubbens sekreterare, Pia Sand Andersson, avgår p.g.a flytt (ända till Kalmar) och avtackas med blommor.


Jag hade bara den nya lilla kameran med mig, den var då ingen höjdare att ta bilder inomhus på lite avstånd med, så jag lägger inte ut fler bilder från mötet. Jo, med ett par undantag:


 

Den här ljuvliga briardvalpen, som ligger i mattes knä (hur han nu fick plats).

 

 

Och den oblogatoriska smörgåstårtan, lika god som vanligt. Det var faktiskt två med olika fyllningar.


Det är inte bara min M-kull som fyller år idag, det gör även barnbanet Victor som blir 19. Vi får gratta honom i helgen då vi ska både till Trollhättan och Göteborg.

 

Av Kicki Fredlund - 19 februari 2018 09:28

Tiden går så fort. Det är 4 år sen jag tog den här bilden.

 


Triss var ju så otroligt stor, att många valpar var att vänta sig. Det visade sig vara 9 st, (eller 10 för en var inte fullgången) 7 st klämde hon ut själv själv, men de två sista fick snittas pga felläge, de klarade sig inte trots att de levde när de kom ut, ytterligare en blev en ängel bara någon dag gammal.


Dessvärre drabbades en av mina valpköpare av en otrolig tragedi, då Mayas kullbror Marre så tragiskt drunknade för ett år sedan.


Men övriga syskon till Maya gratuleras på 4-årsdagen!


Nu går jag och väntar på löp för visst suger det i "valptarmen" när man ser dessa små.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards